Gå til innhold

Knappeclutch


Gjest

Anbefalte innlegg

Har ein JD 2650 som eg er svært godt fornøgd med. Har eit stort problem: eg har problem med vonde kne, og denne traktoren er mykje av årsaka. Lurer på om nokon har erfaring med ettermontering av el.knappeclutch på slike eldre traktorar, og evt. kostnad på det.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ein JD 2650 som eg er svært godt fornøgd med. Har eit stort problem: eg har problem med vonde kne, og denne traktoren er mykje av årsaka. Lurer på om nokon har erfaring med ettermontering av el.knappeclutch på slike eldre traktorar, og evt. kostnad på det.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også erfaring med Trima tcc på en case ih cx. Systemet er fint så lenge det virker, men de originale ledningene til knappene er altfor tynne og av altfor dårlig kvalitet. Dette førte til mye kontaktfeil med dertil farlige situasjoner. Ikke kjekt å skulle stoppe på silokanten når knappen plutselig ikke virker.... Har loddet koblingene til knappene mange ganger, og enden på visa ble å bytte til grovere ledninger. Da ble det bedre, men knappen var vanskelig å få inn i girspaken igjen. I teorien et flott system som ble ødelagt av for dårlig kvalitet på komponentene.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1
TESS har hatt tilsvarende sylindersett som Trima. Hør med dem, hvis TESS-avdelingen ikke kjenner til dette så gi deg ikke. Spør på en annen filial i stedet, eller ring hovedkontoret. Jeg har selv sett tegningene, de er laget av Harald Hallum. Han er nå pensjonist men skriver om hydraulikk i bladet Norsk Landbruk. Ellers har Valmet / Valtra hatt en egenprodusert knappekløtsj i nærmere 15 år. Sylinderen er en ganske diger kladd med to stempler, der det ene stemplet tråkker pedalen ned mens det andre struper pedalen i to trinn på vei opp igjen. Den Valtra-sylinderen er fullt mulig å montere på andre maskiner, men den er sikkert dyr siden den må kjøpes som reservedel. Ikke er det hogd mange Valtra som er såpass nye heller. Jeg ville undersøkt pris på en slik sylinder og spurt trygdekontoret om det kan dekkes noe derfra. Det dekkes iblant slike ombygninger derfra.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monterte 2 sett uoriginale knappeclutch på Valmet 8400 for 2 1/2 år siden. De har fungert prikkfritt.

De er levert av Roquet Ab i Kungshamn i Sverige og dere finner de på www.roquet.se tel 0046 52370393

Vi står til tjeneste om du kvier deg for å importere selv. Klikk på link til høyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hallvar_1

Hei...

 

Har en orginal ubrukt Trima TCC ventilblokk og sylinder liggande, dersom noke er interessert i den. Det einaste so trengs er slanger og ett par brytera.. Kan skaffe monteringanvisninger også.. Ta kontakt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest kilge_1

Hei

Har kjøpt en Valmet 6400 -94 mod.

Synes clutch er tung, og kan være interessert i å

kjøpe den Trima TCC blokken m/sylinder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald_1
Kilge: Clutchen på valmet 6400 har en kikkover fjær (hjelpe fjær)under pedalen, den kan justeres så fint at pedalen kan betjenes med en finger. Den har to justeringer, en på styrke og en på kikkover punkt. Prøv å juster den først, hvis du ikke absolutt skal ha knappeclutch.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald_1
Agrostar: Jeg har ikke hatt Valtra i mega serien med mekanisk clutch, men se bak pedalen, der sitter det en rellativt stor trykkfær mellom gulv og opplagring av pedal hvis den har det.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest GrimGuten_1

En stund siden noen har diskutert knappeclutch her.. Har en Fendt 309 C som jeg kunne ha tenkt meg knappeclutch på. Noen som har det? Forstår det som at det er to muligheter. Enten benytte traktorens hydraulikk, eller et eget el.aggregat med egen hydr.pumpe og egen sump. Hva er best? Plusser og minuser?

Hallvar som har en Trima TCC blokk og sylinder liggende har den kanskje enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
  • 2 år senere...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...