Gå til innhold

kjøre slåmaskin på lastarspak??


Gjest

Anbefalte innlegg

Eg lure på og legga slangar frå lastarsentralen og bak på traktoren slik at eg kan kjøre slåmaskinen på på lastarspaken, har trima sin elektriske lastarspak så trudde kansje den ville vore fin å styrt slåmaskinen med. (opp og ned å til sides) nåken som har erfaringer me dette eller har tru på de? hehe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg lure på og legga slangar frå lastarsentralen og bak på traktoren slik at eg kan kjøre slåmaskinen på på lastarspaken, har trima sin elektriske lastarspak så trudde kansje den ville vore fin å styrt slåmaskinen med. (opp og ned å til sides) nåken som har erfaringer me dette eller har tru på de? hehe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Robert_1

Har ikke direkte erfaring med det, men vet om flere som vurderer det.

 

Men hvorfor ikke egentlig? Er jo bare å prøve det, personlig tror jeg det vil funke helt glimrende. Kjører du senter eller sidemontert slåmaskin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja kjøre vanlig sidemontert taaup 2,8m.. kjøpte den ny i fjor, men har angra på at eg ikkje kjøpte 3.20 senter heller..menmen trur eg må prøva de å sjå koss de fungerer me lastarspaken..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Robert_1

Da har du lært til neste gang:) Å kjøre senter kontra sidemontert er to forskjellige verdener...

 

Omtrent null nedkjøring av graset, slipper halve skårer, mindre kjøring på vendeteigen +++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke no problem å bruke lasterspaken,jeg har trykt opp slanger å bruker spaken min på sprøta -opp ned - inn ut-og tilt på bommen.

Har en ny mf 64 serien med sms joystikk der er det en bryter så virker olja i utaket bak virker fint laster slangene kan også sitte på,samt olje mengden kan stilles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Lars1, kjører selv mf med orginal krysspak i armlenet som kan mengdereguleres, denne gjør at det er meget komfortabelt å kjøre slåmaskin(slep jf-stoll 320),synes forøvrig at all redskap blir bedre å kjøre med denne spaken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...