Gå til innhold

Traktorkjøp.. Hjelp!!


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Rikard_1

Jeg har en gård som for tiden ikke er i drift, men trenger likevel en traktor for vedlikehold, ved, litt skog, brøyting o.l. Har tidligere hatt en gammel Mc Cormick \'\'69 276, en CASE 685XL \'\'86, en Lamborghini \'\'84 husker ikke nummeret, men 4WD, ca 50 hk og secura-hytte, en Deutz-Fahr 5207 A \'\'81 med malm orstad laster..

Nå er kriteriene: 70hk+,Laster,4wd,god hytte, driftssikker, ikke for gammel, ikke for mange timer, max pris 100 000,- inkl. mva.

Noen som har noen anbefalinger? Råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en gård som for tiden ikke er i drift, men trenger likevel en traktor for vedlikehold, ved, litt skog, brøyting o.l. Har tidligere hatt en gammel Mc Cormick ''69 276, en CASE 685XL ''86, en Lamborghini ''84 husker ikke nummeret, men 4WD, ca 50 hk og secura-hytte, en Deutz-Fahr 5207 A ''81 med malm orstad laster..

Nå er kriteriene: 70hk+,Laster,4wd,god hytte, driftssikker, ikke for gammel, ikke for mange timer, max pris 100 000,- inkl. mva.

Noen som har noen anbefalinger? Råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solus_1

Tror jeg ville undersøkt om det var mulig å finne en Fiat 70-90 eller 80-90

Kjent for å være gode traktorer men mulig de ligger litt over ditt budsjett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jd 2650 [den serien] er veldig bra traktor. har sjølv ein med sg2 hytte er utrulig fornøgd har gått 8000 tima utan dei store feil. fungerer bra med lastar og. bra drag og ikkje alt for dyr på drivstoffet helder.

 

so har du mf 3000 serie er bra traktor de og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rikard_1
Takker, ser ut som om de holder seg godt i pris iallefall :-p... Har kikka litt på mer ukurante ting, som Same, Deutz, Lambo.? er det dumt? Gamle CASE og JD er jo også en mulighet..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mf_power_1

valmet 605 er en veldig god traktor, som jeg kan anbefale deg.

 

vi har en 89mod som har gått 10100timer uten noe spesielt mye tull. så det er en traktor som holder veldig lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig sak, det der. Ei sjeldan industriutgåva av 605, og tar eg ikkje mykje feil er der ein girkasse med converter i denn traktoren der. Rett nok står det i annonsa kløtsjfritt vendegir og trinnlaus transmisjon, men stol aldrig på Finns opplysningar om transmisjonen.

I alle fall trur eg, men eg er ikkje heilt sikker, at dette er ein traktor med converter sånn som på hjullaster. Det er noko heilt anna å køyre enn vanleg traktortransmisjon, og eg trur at toppfarten ikkje akkurat er veldig mykje over 30 kilometer.

Ein fordel med denne er at momsen er inkludert, og du får med snøskuffe. Minus: (trannsmisjon?), ganske mange timar, industridekk.

Andre har nemnt både valmet og Fiat, og eg stiller meg bak dei to forslaga. Får sikkert peppar for det, men ta gjerne også ein titt på Zetor, eks. FINN-kode: 16377322.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke industri dekk på den Valmeten, og er ikke høyt timetal til å være en sånn traktor.Men den såg ikke spesielt pen ut heller da.....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Same, Lamborghini, Hurlimann og Deutz er gode traktorer. Om du finner en til en grei pris og er i god stand kan det vere mye traktor for pengene.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune_Hollerud_Bjerke_1

Hei.

 

Jeg har en Fiat 680DT med veto paralellaster som har gått 2600 timer.

 

Temmelig fin stand.

 

med praktisk talt ubrukte kjettinger foran og bak.

 

Den skal jeg selge. Tenkte meg rundt 100 000kr for den.

 

Mvh

Rune Bjerke

 

Tlf 97533676

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rikard_1
Trima 1620 m/3.funksjon, hydr.hengerbrems, tømmerklo, kjettinger bak, 90% dekk, triangel foran, 4-hjuls brems m.m. ca. pris?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rikard_1
Takker :) Det er svært nær det jeg må gi for den. Den er fri for rust, nye dører bl.a. Og i svært god teknisk stand.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rikard_1
Likte den, og kjøpte den.. 5800 timer, Trima 1620 med 3.funksjon og demper, 3 dbl uttak, hydr.hengerbrems, ombygd til firehjulsbrems, lite rust, bra dekk, 440/65-28 foran.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...