Gå til innhold

forstår ikke hengerfestet


Gjest

Anbefalte innlegg

hei

har kjøpt en sånn brukt kinatraktor.

(jeg har kjørt den en halvtime, og den har ikke gått i stykker enda, så jeg er optimist.)

Men jeg har fått med et hengerfeste, som ikke var montert da jeg kjøpte traktoren.

Og det jeg ikke forstår, er at traktoren har ei "leppe" med 3-4 huller i (har den ikke her. så jeg husker ikke nøyaktig), men denne hullrekka går på tvers av traktorens lengdeakse.

 

Hullene på den saken hengerkula sitter på (og kula er altså løs), er derimot plassert sånn at de havner på langs,. parallelt med traktorens lengdeakse, hvis da denne delen skal monteres sånn at den stikker rett ut fra traktoren??

Hva skjer med det?

Skal det være muligheter for bevegelse i draget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jinma254_1

hei

har kjøpt en sånn brukt kinatraktor.

(jeg har kjørt den en halvtime, og den har ikke gått i stykker enda, så jeg er optimist.)

Men jeg har fått med et hengerfeste, som ikke var montert da jeg kjøpte traktoren.

Og det jeg ikke forstår, er at traktoren har ei \&quot\;leppe\&quot\; med 3-4 huller i (har den ikke her. så jeg husker ikke nøyaktig), men denne hullrekka går på tvers av traktorens lengdeakse.

 

Hullene på den saken hengerkula sitter på (og kula er altså løs), er derimot plassert sånn at de havner på langs,. parallelt med traktorens lengdeakse, hvis da denne delen skal monteres sånn at den stikker rett ut fra traktoren??

Hva skjer med det?

Skal det være muligheter for bevegelse i draget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jinma254_1

takker for svar

 

Det er ikke landbruksdrag - men en vanlig bilkule - jeg skal bruke den til en typisk sånn liten tømmerhenger til ATV, fra Danroy.

Den har kulehanske som passer.

Men tror at det bildet fra Finn muligens kan hjelpe, er usikker. Har vært på ferietur og tømt hodet, og traktoren står ikke her. Men skal prøve å ta med en utskrift av bilde.

Det er jo eksakt samme traktor som jeg har, og et relativt enkelt hengerfeste som ligner det på bildet, ikke noe Trimaramme, trepunktfeste eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...