Gå til innhold

Traktorkjøp JD6830, Valtra t-162 eller Fendt 716


Gjest

Anbefalte innlegg

Noen med gode kjøpsråd eller brukererfaringer på disse traktorene?

JD6830AP, Valtra T-162 direct eller Fendt 716 Tms.

Alle har det meste av utstyr inkl. laster ålø q65. Prismessig ligger de alle rundt millionen.

Hadde nok valgt jd om det ikke hadde vært for en del dårlig erfaring med servicen hos FK i det senere på andre kjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen med gode kjøpsråd eller brukererfaringer på disse traktorene?

JD6830AP, Valtra T-162 direct eller Fendt 716 Tms.

Alle har det meste av utstyr inkl. laster ålø q65. Prismessig ligger de alle rundt millionen.

Hadde nok valgt jd om det ikke hadde vært for en del dårlig erfaring med servicen hos FK i det senere på andre kjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1
En million for alle disse tre????? Da må du ha lest den nederste linja på tilbudet, og det er som regel inkludert moms.......
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror de som driver å kommenterer direct her skal prøve direct før de uttaler seg.. den er trinnløs fra 0 til 50 som de andre. den har 4 grupper som du kan velge manuelt, men det har du jo på fendt også.. bare at du der har bare 2..

er vel ikke uten grunn at den er norges mest solgte trinnløse traktor, så jeg tror du fortsatt skal vurdere den. Og har du ikke prøvd den så se til å få gjort det. det blir en positiv opplevelse. garantert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes også prisene virker veldig stive, men med skreddesøm og utstyrnivå på valtraen er eks. villende pris 1170\'\'\'\' u/mva (og det uten laster)....

 

Har sett litt på pumaen. Utrolig flott traktor og beste hyttemiljø med hensyn til plass, oversiktlighet og ikke minst touch-screen (alle de andre bruker gml. teknologi med knapper). Ulempen er som du skriver den er større, med dertil mer vekt, høyde, lengde. I tillegg så er den nok litt stor i forhold til mitt behov som foreløpig primært er landbruk. Kjenner heller ikke så mye til hvordan kvaliteten er?

 

Må nok gå noe runder til med selgerne forstår jeg : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en JD 6830AP og en 6630AP,

har no en Valtra 202direct på prøve.

valtraen er tungkjørt og alt er tungvint og dårli plasering av knapper i fohold til JD syns ogsa girkassa i JD er raskere, mykere og generelt enklere å bruke.

mitt valg ha ialfall våre enkelt JD er både billigere å bedre til mitt bruk(som er VELDIG variert), fikk pris på 6630AP 750tusen og 162direct 900tusen da er begge traktorene ganske likt utstyrt og godt utstyrt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne_1

hei,

Hvis du synes CNH er for store i ytremål, så kan jeg fortelle at CNh har presentert trinnløse case fra 130 hk i Tyskland sist uke. Disse er på størrelse med dagens minst Puma/T6000 gen.2

Det er også en ny modell som stadig ikke er avduket- sansynligvis noe tilsvarende Nh T7.210??

 

Var jeg deg ville jeg vente på disse til de kommer i salg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ville bare fortelle att jeg fikk pristilbud på en Valtra T 202D, med laster, front hydraulik og pto, hytte og foraksel fjæring (luft). laster, exeobib dekk, xenon lys, evolution sete, clima + mye annet småtteri,

den kom på 1 106 000 kr.

 

Tilsvarende Fendt 820: 1 300 000Kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SJ: lik traktor eg fikk tilbud på berre uten fronthydraulik, berre att det va en162direct.

har en heilt lik 202direct bede eg bror min og gamlingen vart skuffa, ha heilt andre forventinga etter å ha sett testa av den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være negativ vedr. Valtra Direct, men jeg synes det er greit at fakta kommer fram:

 

I den andre tråden om \&quot\;trinnløse\&quot\; traktorer ble det blant annet skrevet at hastighetsgruppe C (nest høyeste gruppe) går opp til ca 30 km/t.

Dette er ikke riktig, iht. instruksjonsboken går gruppe C fra 0-21 km/t for 40 km/t kasse, og 0-26 km/t for 50 km/t kasse.

 

Dette synes jeg underbygger det problemet som oppstår alt ved ca 20 km/t ved f.eks start og akselerasjon med tungt lass opp en bakke.

 

At dette er et problem Valtra vet om, bekreftes i et intervju med salgsjef i AGCO Finans Jean-Pierre de Vilde (ref \&quot\;Valtra Team\&quot\; kundeblad 01/2010). Han driver også som gårdbruker, og på spørsmål om hvorledes en Valtra utviklet av ham selv ville bli, svarer han bl.a: \&quot\;Den ville bli utrustet med Direct-transmisjon

med en C-serie som går litt lenger, opp til ca.

25?27 km/t.\&quot\;

 

Personlig ville jeg være meget skeptisk til å bruke ca 1 mill kr på en traktor med en trinnløs transmisjon som ikke er trinnløs.

Mitt råd er å gå videre med Fendt, JD og evt CASEIH/NH.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange takk for gode innspill!

Har i løpet sommeren prøvekjørt trinnløse utgaver av Valtra og JD hhv. N142 og 6630. Syntes begge var gode å kjøre, men dårligere utstyrsnivå enn det jeg vil ha. Fikk derfor ikke voow opplevelse og har lyst på prøve Fendt og CNH som nevnes her før jeg bestemmer meg.

 

Kan ellers nevne at jeg var litt skuffet over valtraen. Prøvde den med full metsjø dumperhenger med sand oppover en ganske svingete og bratt skogsbilveg. Var nede i 8 km/t på eco modus og 9 km/t på vanlig. Og det er ikke så fryktelig mye bedre enn min egen JD6310 med vanlig giring. Hadde ventet litt mer futt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg var og litt overraska over min 142Direct at en var litt tam i motbakke. Men det viste seg og vera ein justeringssak på kor mykje farten kan detta før den legg på meir turtal når det buttar i mot.

 

Må ellers sei eg er veldig godt fornøyd med traktoren. Bruker den kun i jordbruksarbeid, så i forhold til dei som klagar på at den fungere dårleg i bratte bakkar med stor hengar så har eg ikkje noko erfaring å koma med der.

 

Eg prøvde og ein JD6430 før eg bestemte meg. Syns Valtraen hadde betre hytte og meir oversiktelig. Veldig lett og programera fartsholdar, 2 hastigheter, og motorturtall, også her to. Der er også slik at når du sett PTO girspaken i gir kjem rett motorturtal for den PTO hastigheten fram på cruise1 for motor. På JD måtte du, slik eg oppfatta det frå selgar, gå inn i menyen og legga begrensing på maks RPM for så å setta handgassen på maks for å halda det turtalet den skulle. Selgaren var einig i at det var litt tungvindt dersom eg skulle brukat 540E men trengde litt meir enn dei ca 1550 rpm under transporten til og frå jordet når eg kjøyrer gjødsel. Men han snakka om at det skulle bli forandring på det, slik at det skulle bli lettare.

Valtra direct har og vendeteigsautomatikk som standard, noko eg ikkje trudde eg trengde, men som blir flittig brukt, f.eks. når eg kjøyrer gjødsel.

Dreg ein FJ900 snittar med denne traktoren, og det er ein meget god kombinasjon.

 

Syntes og den integrerte lastarspaken til Valtra var meir behagelig, JD sin elspak syns eg eigentlig var litt i vegen, og på commandarm har eg fått inntrykk av at den kjem litt langt fram. Valtra drar og på gass automatisk når du dreg i lastar spaken, meget snacks detalj. Veit ikkje kor vidt JD eller dei andre gjer det.

 

Så til kritikken. Skjermen i armlenet er litt liten og \&quot\;gamaldags\&quot\;, touchscreen med fargar er ikkje for mykje å be om i 2010. Det er heller ikkje mulig å he meir en 3 forskjellige program til hydraulikkuttaka, forsåvidt nok for min del. Men dersom nevnte skjerm hadde vore litt meir om seg burde det fint gå an å laga så mangen program ein berre vill, og setja navn på dei sjølv. Det er faktisk mulig på den gamle S serien til Valtra, men ikkje den nye då den har same armlenet. Tilbakeskritt etter AGCO tok for mykje kontroll.

Ellers så kunne det sikkert la seg gjera å laga gruppegirkassen som powershift kasse.

 

Men eg er altså storvegs fornøyd med traktoren. Smaken er som baken, av og til er den hårete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...