Gå til innhold

Plunder med gråtass.


Gjest

Anbefalte innlegg

Har en gråtass som har voldt meg litt hodebry i dag. Den har stått rolig i låven 5-6 år uten å ha vært i gang. Dro den ut og skulle starte, da var den helt dau. Dro til Økonomideler og kjøpte nytt tenningsanlegg komplett med coil og satte på den, da startet den momentant og har gått fint siden. I dag skulle jeg flytte den da ville den ikke gå rent, den reagerte nesten ikke på choke og tålte ikke gasspådrag, og den soter ned pluggene. Plukket fra hverandre forgasseren i tilfelle noe var tett o.lign og gjorde denne helt ren og satte den på igjen, ingen forskjell. Har også prøvd å bytte ledninger mellom coil og fordeler og batteri og coil.

 

Kan ikke begripe hva som er feil, den er jo relativ enkel så jeg syns jo det skulle være råd å finne ut av dette.

 

 

Tips om hva jeg kan prøve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest J.A.N_1

Har en gråtass som har voldt meg litt hodebry i dag. Den har stått rolig i låven 5-6 år uten å ha vært i gang. Dro den ut og skulle starte, da var den helt dau. Dro til Økonomideler og kjøpte nytt tenningsanlegg komplett med coil og satte på den, da startet den momentant og har gått fint siden. I dag skulle jeg flytte den da ville den ikke gå rent, den reagerte nesten ikke på choke og tålte ikke gasspådrag, og den soter ned pluggene. Plukket fra hverandre forgasseren i tilfelle noe var tett o.lign og gjorde denne helt ren og satte den på igjen, ingen forskjell. Har også prøvd å bytte ledninger mellom coil og fordeler og batteri og coil.

 

Kan ikke begripe hva som er feil, den er jo relativ enkel så jeg syns jo det skulle være råd å finne ut av dette.

 

 

Tips om hva jeg kan prøve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest J.A.N_1

Har byttet plugger,stifter,kondensator,rotor,fordelerlokk,pluggledninger og coil.

Har også hatt opp og gjort ren klareglasset og silen som sitter under tanken.

Har vært inne på tanken om falsk luft, men syns det virker rart at det bare kommer uten videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest J.A.N_1
Jeg trur ikke det, den var helt tørr når jeg dro den ut. Jeg så ned i den. Syns det er pussig med tanke på at den gikk som et skudd når jeg fikk ordna med tenninga, og så plutselig en dag er den helt håpløs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...
Gjest Mathias andre

hei jeg har det samme tullet på min gråtass. har du fått fikset feilen? hva måtte du evt gjøre/fikse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mathias andre

hei jeg har det samme tullet på min gråtass nå. har du fått fikset feilen? hva måtte du evt gjøre/fikse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mathias andre

hei jeg har det samme tullet på min gråtass nå. har du fått fikset feilen? hva måtte du evt fikse/gjøre? for at den skulle gå rent igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...