Gå til innhold

kjøpe traktor ? ? ?


Gjest

Anbefalte innlegg

har tenkt litt på og kjøpe meg en traktor. den skal brukes til og måke snø med om vinteren. og litt letter jobber om sommeren, så trenger ikke så stor traktor. prisen skal være rundt 10,000-20,000 kr. hvilken traktor er best. har tenkt litt på massey ferguson. 135,550 eller noe lignende.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mf_power_1
har tenkt litt på og kjøpe meg en traktor. den skal brukes til og måke snø med om vinteren. og litt letter jobber om sommeren, så trenger ikke så stor traktor. prisen skal være rundt 10,000-20,000 kr. hvilken traktor er best. har tenkt litt på massey ferguson. 135,550 eller noe lignende.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste av traktorer, av den str, alder å pris klasse er vel egentlig gode traktorer?? skjølv hadde eg nok tatt sikte på ein volvo 430, pga frigangshøyden å gjennomført kvalitet av bremser, el.anlegg å servo, men for all dell både mf å ford er jo også gode traktorer?? men etter mitt syn er en ford 4000ein mykje betre traktor enn ein 3000, pga vektfordelinga på 3000 er håplaus framtung å dårlige trommelbremser, samtidig så er mitt intrykk at kvaliteten generelt er dårligere enn på 4000! mens ein mf 135 er ein mykje betre traktor enn ein 165, for 165 har etter mi meining ein ubrukelig servopatent, elendig å gire med, evneveik klutsjpedal å ellers tungkjørt å dårleg, men veldig slitesterk! mens 135 er 100 ganger meir lettkjørt å smidig, samt servoopplegg som virker mykje betre, å mykje lettere giring, men denne har dei samme dårlige bremsene så ford 3000, men betre vektfordeling! men for all del, ta deg ein prøvetur med nokon aktuelle kandidater, som svarer til dine kriterier! Lykke til!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bache_G_1

heisann, ikke kjøp volvo BM 430. den er lang og tung, orginalt lavt trykk på hydraulikken og dårlige bremser. den er levert med 2 framakslinger, vanlig eller Boxer. den vanlige er veldig svak, mens Boxerakslingen har lite sving, og det kombinert med lang akselavstand kan den ikke sammenlignes med MF 135, Ford 3000 el.l. på trange steder. trommelbremsene på MF/Ford er selvsagt også dårligere, men enklere å få gjort noe med. gikk selv over fra 430 til MF 148 for noen år siden, savner ikke 430\'\'n akkurat.

 

Utfordringen her ligger heller i 10-20 000, da de fleste som selger gamalt vræl skal tyne mest mulig ut av skraphaugen. i tillegg er det en del møringer som legger ut ting for salg til overpris bare for å karre til seg noen slanter om noen skulle være intresert. pass på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...