Gå til innhold

Må man ha lastebillappen for å kjøre JCB Fasttrack??


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest JD4EVER_1
Er litt usikker angående dette. Har fått tilbud om fast jobb i en 3220 men har ikke lastebillappen. Har hatt klasse b i 3år, og t i 6år.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare tut og kjør for deg, du har hatt traktor lappen lengere enn meg, og jeg har lov og kjøre jcb, eller traktor registrert for mere en 40 km/t. Kjørte opp til traktor når jeg va 16 og bil når jeg var 18, blir 21 i år.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dersom du tok traktorappen etter 1.1.05 må du ha lastebil for og kjøre traktor med konstruktiv hastighet over 50km\\t, ev også hengerlappen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 år senere...
Gjest Christoffer Dohrn Dyrhaug

Hør med biltilsynet/ states vegvesen. Det er noe med antall tonn på veier der andre kjøretøy ferdes. Jeg har traktor lappen, men fast track går fortere en en traktor. Her tolkes reglene forskjellige. Jeg har nylig diskutert dette på kurs massefolflyttnings maskiner. Der fikk jeg vite det at når jeg hadde BE 3500kg skulle ikke fast track overstige dette. Er den registrert som redskap så kunne jeg kjøre men da ikke over 60km/t. Da er man jo like langt. Her tolkes reglene forskjellige. Hør med ditt lokale trafikkstasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Traktorlappen tatt etter 01.01.2005 kan kun kjøre traktor med konstruktiv hastighet ikke over 40km/t. Skal man kjøre traktor med hastighet på 50km/t må man ha et kurs og får da kode T 141. Dette gjelder selv om man er 50 år og har hatt traktorlappen i x antall år, så lenge man har tatt traktorlappen etter 01.01.2005. Så tviler sterkt på om du har lov til å kjøre traktor som er godkjent over 40 km/t, SJ_1.

http://www.vegvesen.no/forerkort/har-forerkort/Hva+har+du+lov+a+kjore/Traktor+(klasse+T)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...