Gå til innhold

Fendt TMS eller JD AP


Gjest

Anbefalte innlegg

Idefox: Min 7530 har 540E, 1000 og 1000E. 540 trenger man ikke på denne traktoren. Men har en kompis som bestilte sin 7530 med 540, 540E og 1000. Han ble ikke informert av selgeren og er litt arg i ettertid. Fordi om man skal klare å bruke 540, må man skru av kommunikasjonen mellom motor og girkasse og kjøre på fullt turtall. Til gjengjeld er 540E litt lavere på hans, er vel snakk om 100 omdr bare. Men 540E er litt høyt giret på min 7530, ca 1780-1800 omdr. Dette for å kompensere at den ikke har 540.

 

Om jeg handler systemet blir det gratis signalet og parallelltrack i starten, og om autotrack funker bra flekser jeg til med det og. Men vil prøve det på slåmaskin, da det er hovedformålet sammen med skålharv. Har litt sprøyting i leiekjøring, men ubetydelig egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 102
  • Opprettet
  • Siste svar

Har vært noe småtull ja, men ikke mye.

 

Har slitt med bak dekkene på den. Den har vinglet og hoppet litt. Har skrevet brev med FK fra dag en omtrent. Og nå ble det endelig sjekket sikkerlig opp av en michelin mann, og det ble nesten kjøreforbud på traktoren pga eksplosjonsfare. Jeg kjøpe den litt brukt, 380 timer som demo av FK rogaland agder. Og den hadde visst punktert en gang, så jæren dekk hadde fikset, da har de ikke lagt dekket riktig på felgen. Går nå fra 650/75/R38 til 710/70/R38

 

Ellers er det vel bare en sensor og nå nylig turbo som er byttet, dette på garanti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil si at hyttefjøringa (luft) og framakslings fjøringa på Fendt oppleves en god del mykere en på john deere, hytta er bedre på jd men ikke selve fjøringa.

 

Fendt holder også mye bedre igjen med tungt lass selv uten bruk av motorbrems, kunne ligge på ca 1600 omdr. med 718 uten bruk av motorbrems bak en jd 6930 AutoPower mens han måtte gnu og gnikke for og holde den igjen, med identisk lass med runballer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...