Jump to content

Hva er galt med Valtra/Valmet?

Guest

Recommended Posts

Klarer ikke helt å fri meg fra spørsmålet som klarer å skape så utrolig mye debatt og som klarer å få vanlige mennesker til å bli så til de grader usaklige som når det kommer til Valtra/Valmet kontra andre merker... Hva er det som er galt med det merket kontra de andre store (MF,JD,CNH)? Ser på nett at traktorene som selges har gått minst like mange timer om ikke flere enn de fleste og har ikke hørt at de har flere "mandags-modeller" enn de andre nevnte merker. Hva er det da som får slik utrolig temperatur i debattene? Noen som kan komme med saklige argumenter for at det er slik?

Klarer ikke helt å fri meg fra spørsmålet som klarer å skape så utrolig mye debatt og som klarer å få vanlige mennesker til å bli så til de grader usaklige som når det kommer til Valtra/Valmet kontra andre merker... Hva er det som er galt med det merket kontra de andre store (MF,JD,CNH)? Ser på nett at traktorene som selges har gått minst like mange timer om ikke flere enn de fleste og har ikke hørt at de har flere \&quot\;mandags-modeller\&quot\; enn de andre nevnte merker. Hva er det da som får slik utrolig temperatur i debattene? Noen som kan komme med saklige argumenter for at det er slik?

Er vel stort sett JD fans`n som er så hissig til å kritisere/rakke ned på Valtra-Valmet traktorane.

Valtra er som skrevet her før,enkle,solide traktorer. Har aldri villet bytte Valtra i JD iværtfall!!

He he... må helst bare le eg...\;) eg har jo som fleire gonger her inne sagt bare valtra traktorer nå, må seie meg enig med mr.bløff, Hadde aldri f... bytta valtrane mine i noko john deere, hadde helles sett hunden framfor plogen!! \;)

men lykke til...:)

Guest tracker_1
Det er vel ingenting \&quot\;galt\&quot\; med Valtra/Valmet. Det er en enkel sterk, og driftsikker traktor som tåler å gå mange timer uten altfor mye trøbbel. Minuset er vel det at de er litt gammeldags, og at prisen ikke står helt i forhold til utstyret man får. Men det blir jo sikkert bra nå når de kommer med de nye trinnløse modellene.

Blir vel like usaklig at dere Valtra-fans rakker ned på JD skulle jeg tro......De store merkene på markedet idag er vel alle rimelig gode. Barnslig å være så \&quot\;merkesoss\&quot\; mener nå jeg.

Guest svegun_1
Jeg er mf-fan, og mener selvfølgelig at de er best, men jeg har også kjørt noe valtra, og mener hvertfall at det er en fin traktor å kjøre i forhold til Case/New Holland.

Ja hva er galt (det meste):-)Nei da

Du som sier Valtra er bedre å kjøre en Case IH og New Holland hva har du prøvd? Det jeg prøver å si er at di fleste er vel bra, men man må sammenligne prisklasse og utstyr. Smaken er som baken delt i to

Nå er det gjentatt til det kjedsomelige att Valtra er gammeldags.Har ikke så veldig mye erfaring med Valtra,men jeg syns ikke JD fansen har så veldig god grunn til å slå seg på brystet overfor Valtra fansen.Jeg mener att JD har en trang og uergonomisk hytte.Girspakbetjeningen er det som irriterer meg mest når jeg kjører en JD.Spakene sitter altfor langt bak og må flyttes over ett stort område.Mange av funksjonene sitter for langt bak etter min mening,man må sitte med hånda nesten rett ut istedet for framover som er en mye bedre stilling gjenom en lang dag.

Standard utstyrsnivå har heller ikke vært serlig imponernede hos JD tidligere,mulig dette er endret nå.

Nå sporet jeg vel av litt,men syntes JD også fortjente litt pepper.

Kjempe godt valg, har e T151 og N121, kjempe godt fornøyd med traktora, bra forhandler med litt serviceinstilling, har både kjørt jd og nh i mange år og skal love deg att du spara mye tid inn mye tid på sleppe og skru gitt, så bare gå og handle gitt, men tell MB, bråka da itte så mye i serien, fint mæ litt motorlyd ama!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...