Gå til innhold

valmet 6400 97mod


Gjest

Anbefalte innlegg

har en valmet 6400 97 mod, jeg vet at den er skrudd opp.Når jeg starter kommer det ut en god del svartrøyk av eksosrøret. Temperaturen på motoren blir veldig høy,(står på det røde) hvis traktoren står på tomgang i ca 5 min, hvis jeg da gir gass å begynner å kjøre går temperaturen ned med en gang til normalt, det tar veldig lang tid før det i det hele tatt blåser varm luft i hytta ca 15-20 min. er det noen som vet hva det kommer av, kan det være luft i systemet? Termostatfeil mye elektronikk og duppedingser som tuller muligens.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en valmet 6400 97 mod, jeg vet at den er skrudd opp.Når jeg starter kommer det ut en god del svartrøyk av eksosrøret. Temperaturen på motoren blir veldig høy,(står på det røde) hvis traktoren står på tomgang i ca 5 min, hvis jeg da gir gass å begynner å kjøre går temperaturen ned med en gang til normalt, det tar veldig lang tid før det i det hele tatt blåser varm luft i hytta ca 15-20 min. er det noen som vet hva det kommer av, kan det være luft i systemet? Termostatfeil mye elektronikk og duppedingser som tuller muligens.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1

Mest sansynlig toppakning, bør ikke kjøres med før det er fikset, fort å skjære motoren.

Bruker den vann? Kan du lukte frostveske av eksosen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1

Bytt for sikkerhets skyld termostaten og prøv igjen.

Men det er nesten bombesikkert at det er toppakningslekkasje. Eldre 6400 som er oppskrudd er nesten garantert å få toppakningsbrudd. Pass på å få tak i en toppakning av ny type som er bare av metallplater.

At varmen i hytta blir borte på tomgang er fordi små eksosbobler som lekker ut i kjølesystemet hoper seg opp øverst i anlegget, og det er jo i varmeapparatet i taket. Når du ruser motoren så får du fart på vannet, og varmelementet fylles med kjølevæske igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar, lukter ikke kjølvæsk av eksosen nei

den bruker heller ikke noe kjølvæsk. Så det kan godt være toppakningen ja, skal se på det idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...