Guest Posted January 30, 2009 Share Posted January 30, 2009 har en valmet 6400 97 mod, jeg vet at den er skrudd opp.Når jeg starter kommer det ut en god del svartrøyk av eksosrøret. Temperaturen på motoren blir veldig høy,(står på det røde) hvis traktoren står på tomgang i ca 5 min, hvis jeg da gir gass å begynner å kjøre går temperaturen ned med en gang til normalt, det tar veldig lang tid før det i det hele tatt blåser varm luft i hytta ca 15-20 min. er det noen som vet hva det kommer av, kan det være luft i systemet? Termostatfeil mye elektronikk og duppedingser som tuller muligens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 6400_1 Posted January 30, 2009 Share Posted January 30, 2009 har en valmet 6400 97 mod, jeg vet at den er skrudd opp.Når jeg starter kommer det ut en god del svartrøyk av eksosrøret. Temperaturen på motoren blir veldig høy,(står på det røde) hvis traktoren står på tomgang i ca 5 min, hvis jeg da gir gass å begynner å kjøre går temperaturen ned med en gang til normalt, det tar veldig lang tid før det i det hele tatt blåser varm luft i hytta ca 15-20 min. er det noen som vet hva det kommer av, kan det være luft i systemet? Termostatfeil mye elektronikk og duppedingser som tuller muligens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest valtra_1 Posted January 30, 2009 Share Posted January 30, 2009 Mest sansynlig toppakning, bør ikke kjøres med før det er fikset, fort å skjære motoren. Bruker den vann? Kan du lukte frostveske av eksosen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Oddbjørn_1 Posted January 30, 2009 Share Posted January 30, 2009 Bytt for sikkerhets skyld termostaten og prøv igjen. Men det er nesten bombesikkert at det er toppakningslekkasje. Eldre 6400 som er oppskrudd er nesten garantert å få toppakningsbrudd. Pass på å få tak i en toppakning av ny type som er bare av metallplater. At varmen i hytta blir borte på tomgang er fordi små eksosbobler som lekker ut i kjølesystemet hoper seg opp øverst i anlegget, og det er jo i varmeapparatet i taket. Når du ruser motoren så får du fart på vannet, og varmelementet fylles med kjølevæske igjen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 6400_1 Posted January 31, 2009 Share Posted January 31, 2009 takk for svar, lukter ikke kjølvæsk av eksosen nei den bruker heller ikke noe kjølvæsk. Så det kan godt være toppakningen ja, skal se på det idag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.