Gå til innhold

Erfaringer/synspunkter på Valtra N91?


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har etter vurdering hit og dit i lengre tid, endelig bestemt meg for å kjøpe en nyere brukt-traktor m/laster, og har landa på at Valtra N91 er et godt valg for meg.

Traktoren skal stort sett brukes i skauen til "lettere" ved-drift med tømmerhenger m/kran, noen hundre kubikk i året. I tillegg litt forefallende gårdsarbeid, men jorda har jeg leid ut så der blir den ikke brukt mye.

 

Jeg lurte på om det er noen som kan komme med sine erfaringer og/eller synspunkter på Valtra N91, eller andre N-modeller for den saks skyld. Kan særlig være interessant å høre evt. negative erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har etter vurdering hit og dit i lengre tid, endelig bestemt meg for å kjøpe en nyere brukt-traktor m/laster, og har landa på at Valtra N91 er et godt valg for meg.

Traktoren skal stort sett brukes i skauen til \&quot\;lettere\&quot\; ved-drift med tømmerhenger m/kran, noen hundre kubikk i året. I tillegg litt forefallende gårdsarbeid, men jorda har jeg leid ut så der blir den ikke brukt mye.

 

Jeg lurte på om det er noen som kan komme med sine erfaringer og/eller synspunkter på Valtra N91, eller andre N-modeller for den saks skyld. Kan særlig være interessant å høre evt. negative erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For tung, for lat, for tørst og for dyr til å ha bare 90 hester.

Ellers bra......

Men skal du til skogs må du kjøpe stålskydd til dieseltanken. Den er av plast og sitter på sida, ikke inni ramma som den gjorde på gamle Valtra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1
Du vil få en solid og stødig traktor der. Eneste negative som jeg kan tenke er om det er plast tank på den, ikke ideelt til skogen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser poenget med å beskytte tanken, og får vel vurdere etter litt tids bruk om det bør gjøres.

 

Artig at du skriver \&quot\;hobby-bruk\&quot\;, virker jo helt galematias å kjøpe så dyr traktor til det formålet :-)

Men jeg trenger en god traktor som skal vare lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

god traktor, meget god sving, godt støyisolert, god stor hytte, solid å ein kjempe fleirbruksmaskin! noko lat ja, ein kompis handla ein slik for 2 år sidan, å er kjempefornøgd med den!! men traktoren hat mek dieselpumpe, så den kan du levere inn til \&quot\;oppspriting\&quot\; å viss du velger det, kan du sikker fyre opp til 120gamp utan problem, å då får du iallefall ein liten hissigpropp:) så lykke til med valget ditt, trur ikkje den va dum:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plasttankene tåler utrolig med juling.Påpekte problemet til en mekanikker en gang som svarte med å ta en slegge og slå i tanken.Hadde han brukt samme makt på en ståltank hadde den hadd en solid bulk om ikke ett hull.Plasttanken var like hel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for gode og fornuftige tilbakemeldinger!

 

Hører gjerne mer, men det ser ut som om de fleste syns mye positivt om denne modellen, og at det ikke er noe farlig å handle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest County_1

A92 har lavere dreiemoment enn N91/92 pga at clutchen i A-serien ikke tåler momentet! Hvis disse leveres med mekanisk rotorpumpe, så er det svært enkelt å skru opp effekten. Transmisjonen er jo den samme som på langt større modeller!!!

Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...