Gå til innhold

Fendt 718-818-820 kjøpsråd


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei, jeg vurderer å bytte traktor å har sett litt på Fendt. Mener 718 til 820 skal passe meg bra.

Er det noen som vet forskjeller på disse tre modellene, bortsett fra effekten. Tenker på å kjøpe brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hei, jeg vurderer å bytte traktor å har sett litt på Fendt. Mener 718 til 820 skal passe meg bra.

Er det noen som vet forskjeller på disse tre modellene, bortsett fra effekten. Tenker på å kjøpe brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Da kjøper du 820. Der er det meste standard når det gjelder utstyr. Du blir garantert fornøyd. Gå inn på Eikmaskin og print ut brosyrer så ser du forskjellene.

 

Ingen traktorer i dag kan måle seg opp mot disse i dag desverre. Allsidigheten samt at de er meget smidig med tanke på godt over 200 hk. Det totale dieselforbruket er også svært lavt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn_1

Jeg fikk levert ny 718 i januar. Da jeg bestillte traktoren satt jeg og vurderte det samme som deg. Jeg endte opp på 718 pga egenvekta. 718 er bortimot1 tonn lettere i egenvekt enn 818 (ifølge brosjyra). min 718 veier 8300 kg med trima +6 frontlaster og brøyteplate og full dieseltank (340 l). Det er samme bakstussen på en 718 og en 818. Er bra med standardutstyr på 7xx-serien, men som 1968 sier, det er mer på 8xx-serien. Skulle jeg valgt ny traktor i dag, ville jeg valgt 718 på nytt, rett å slett for at den har mindre egenvekt, men samme totalvekt (12500 kg), ergo større nyttelast. Ellers er det vell ikke store forskjellene på de.

Hva som er best for deg vet jeg ikke, men kan vertfall anbefale 718 på det sterkeste. meget lettkjørt og snerten traktor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Disse vektene dine ang 718 og 820 skjønner jeg lite av. Egenvekta på en 718 er 6555 kg iflg brosjyra, og 7185 kg på 820. Sitter og ser på det nå. I mitt vognkort på min 820 fra 2009 står det svart på hvitt at traktoren er 7185. Ergo er vektforskjellen garantert på 630 kg. Jeg hadde en 718 før, og den kjørte jeg konstant med lasteren på fordi i bakker med skikkelig last mister 718 en god del av bakkekontakten i front, mens på 820 kan jeg ta av lasteren til samme arbeid og da er 820 mye mere smidig enn 718. Det når det gjelder å dra tungt er Fendt i en klasse for seg. Men det er mange forhold i det å kjøre og eie en traktor. Mange moment som en må ta hensyn til hvis en skal bli 100 prosent fornøyd.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Har nå kjørt 1000 timer med min Fendt 820 Vario TMS TI. Kan ikke få prist denne traktoren godt nok da særlig med tanke på Variokassa til Fendt, kjørespak/pedal samt elektronicstyringa mellom kasse og motor. Det er utrolig samstemt. Ingenting som du forundrer deg over.

 

Dieselforbruket mitt har også stupt, og det er jo greit i disse dager.

 

Det som kanskje hadde vært en tanke er at FK skulle ha tatt over Fendt sitt agentur her i Norge. Da tror jeg at Fendt har tatt en soleklar seier på salgsstatistikken. Virker som om Eik er litt slapp når det gjelder markedsføring. De burde få frem bedre den soleklare fordelen Fendt har på girkasse, dieselforbruk, anvendlighet, smidighet, bruksområder m.m

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vemund_1

er vel kanskje litt usannsynlig at noen andre enn eiksenteret begynner å forhandle Fendt, i og med at Agco eier både fendt og eik.... i tillegg blir jo eik beskyldt for å drive med overdreven fendt-propaganda av enkelte som ikke handler på eik,så at de driver med for lite reklame stemmer vel ikke helt?

Jeg ville forøvrig valgt den tyngste traktoren for å lovlig kunne kjøre størst mulig henger....burde vel kunne dra en henger med rundt 19-20 tonn totalvekt lovlig med en 820.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Jeg kjøpte meg ny Fendt 820 Vario TMS nå til denne sesongen. Jeg har samenlignet dieselforbruk de siste 5 årene på akkurat lik kjøring igjennom sesongen og på nøyaktig 1000 timers kjøring.

 

Iforhold til ifjor så har også dieselforbruket mitt stupt!

 

I år var dieselforbruket på 9200 liter på 1000 timers kjøring.

 

Samme timetall ifjor brukte jeg 13600 liter.

 

Det er nøyaktig 4400 liter i differanse.

 

For at ingen skal være i tvil, så er traktorene jeg samenliknet med av meget annerkjent og kjente merker. Den siste en 2009 mod i samme størrelseorden.

 

I kroner og øre utgjør det kr 30250,- inkl mva. Det er mye penger på kun en sommers kjøring. Når jeg fikk på det utstyret jeg ville ha på diverse konkurrerende merker, så synes jeg ikke at prisforskjellen på traktorene er av betydning.

 

Med tanke på traktorens størrelse og hk er denne traktoren den aller mest smidige av alle merkene jeg har hatt.

 

Med andre ord: Fendt 820 kan jeg med handa på hjerte anbefale på det sterkeste til alle som trenger en god venn!! Men et godt råd, sett dere godt inn i traktorens funktioner FØR dere begynner å kjøre.

 

Mulighetene er enorme!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...