Gå til innhold

Fjerne turtall sperre på John Deere 6420s


Gjest

Anbefalte innlegg

Hvordan får jeg den til å gå på 2500 omdreininger i høyeste gir?

Den sperrer i dag på 2220 omdreininger, da den gjør 51 km/t.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hvordan får jeg den til å gå på 2500 omdreininger i høyeste gir?

Den sperrer i dag på 2220 omdreininger, da den gjør 51 km/t.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cat307_1
ei brun ledning bak under det grønne plastdekselet på hytta (under bakruta) hadde en 6520, den gikk 51, men gikk 56,5 på speedometeret i traktorn etter att vi klippte ledninga.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cat307_1
Det var så enkelt på den 6520 so vi hadde vertfall, det var en servicemann fra FK som gjorde d for oss.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
spurte det lokale verkstede omdet samme her på en 6420s. dei sa at det var en kobling under hytta jeg kunna dra ut. minuset var imidlertid at da forsvant også turteller osv.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest ameldal_1

Eneste muligheten jeg vet av som får traktoren til å gå på 2500 omd i høyeste gir er å la \&quot\;dansken\&quot\; i turbochip chippe traktoren og fjerne turtallsperra på den, hvis det er vanlig giring, og ikke autopower. Kjenner en som har 2 stk JD 6420, en 40 km/t og en 50 km/t, men begge er chippet og fjernet turtallsperre på, så de går mellom 55-58 km/t, har selv prøvd den som er 40 km/t, og presset den helt til 58 km/t i nedover bakke, helt rått. Men det blir jo kostende en del hvis man bare skal la han gjøre det for å få den til å gå på høyere turtall.

 

Men hvis det er så enkelt som å klippe av en brun ledning bak hytta på traktorn, høres det enkelt ut.

 

Kjører selv en Claas Ares 557 noen ganger, går 40 km/t på redusert turtall (2000 omd) på siste hurtiggiret i siste gruppegir, mens i alle andre gir går den på 2400 omd. Skulle fått 2400 omd på siste gir også, da hadde den gått ca 50 km/t tror jeg \;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...