Gå til innhold

Startproblemer ford 3600... HJELP!!!


Linda_1

Anbefalte innlegg

Hei!!

Har kjøpt meg ny traktor nå. 81 modell Ford 3600. Men jeg får ikke startet. Har nå stått med motorvarmer i mange timer og bare kinner og kinner når jeg vrir om tenningen. Har lagt opp egen strømkabel til glødepluggen og skiftet denne, men traktoren er håpløs å få startet samme om den står med motorvarmer eller ikke. Noe forslag til hva det kan være?

Fikk startet den i går med bruk av startgass og da går den meget pent. Det ryker da blå/svart mest blått av eksosen.

Håper noen har noen forlag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oddski_1

Har du fylt på vinterdiesel?. Hvis ikke kan det hende at dieselen har skilt seg og du må bytte filter.

 

Når den har stått en stund ville jeg nok luftet dieselsystemet hvis traktoren ikke vil starte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryker det fra potta når du kinner?Gjør det det får den disel.Da kan det være for liten fart på starteren.Prøv og sette på en startkabel fra +polen på batteriet til +polen på starteren.Den orginale kabelen kan ha irret etter såpass mange år og da vil den slippe gjennom for lite strøm,spesielt i kulda.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann, når du bytta kranen på tanken, var det vel ei slags sugesil som sto opp i tanken? korleis såg den ut, å reingjor du denne før du monterte dette samen igjen? eg ville ha prøvd lufting av dieselsystemet.... men er du sikker på at når du minterte kranen å dieselrøyret til kranen at alt dette blei skikkelig tett? men me har hatt lik traktor skjølv, å har bytta samme kranen å dette styret.... men om du vil kan du ta kontakt, så kan eg forklare korleis du lufter dieselsystemet over tlf...? vanskeleg å skrive ein nøyaktig beskrivelse her.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ove_Bonde_1

Her trur eg det er luft som er problemet eg meiner at diselpompa suger falsk luft,eventuelt er det dårleg kompresjon,det er ikkje noko vits og lufte har Dykk fått start med startgass er det ikkje luft i systemet,men pompa kan suge falsk luft gjenom diselkrana/røre frå tanken,men då skulle motoren stoppe etter ei stund,meinar Dykk at traktoren drar godt?

Eg har og ein mistanke til motorvarmer,denne kan og vere defekt.

blei traktoren tongstarta,over natta er eg temmeleg sikker på at det er falsk luft,det kan og vere filtert som er problemet eit filter kostar ca 35+mva so eg ville bytta filter,sjekka at det er riktig montert krane og rør frå tanken.

Hjelper ikkje dette,ville eg sjekka kompresjon.

lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du eller forige eier vært ut med diselpumpa?Kan da være att denne er satt in ett hakk feil da vil du få feil anntennelse tidspunkt.Den vil likevel starte ved sommertemperatur,men det blir straks værre når det blir kaldt.Traktoren vil også bli noe slappere.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...