Gå til innhold

Dekkdimensjon Valtra M150


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har en Valtra M150 med litt pusslete dekkutrustning synes jeg. Problematisk er det ikke, men tenkte på hva slags muligheter jeg har den dagen jeg må bytte dekk. Foran sitter det 420/70/28 og 520/70/38 bak...

 

Er det noen som vet om det er mulig å sette større(breiere) hjul på de samme felgene, Evnt hvor bredt/ alternativ dimensjon. På framfelgen står det 28xW12... Bak har jeg ikke klart å finne noe tilsvarende...

 

 

Mvh Stephan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stephan_1

Jeg har en Valtra M150 med litt pusslete dekkutrustning synes jeg. Problematisk er det ikke, men tenkte på hva slags muligheter jeg har den dagen jeg må bytte dekk. Foran sitter det 420/70/28 og 520/70/38 bak...

 

Er det noen som vet om det er mulig å sette større(breiere) hjul på de samme felgene, Evnt hvor bredt/ alternativ dimensjon. På framfelgen står det 28xW12... Bak har jeg ikke klart å finne noe tilsvarende...

 

 

Mvh Stephan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

12toms felg berre framme ja. var jammen smalt, faktisk i smaleste laget for 420hjul også. på min traktor sitter det 14toms på 440bredd framme, og 16toms på 540bredd bak.

kan nok ha på 480 og 600. men det blir liksom \&quot\;ballongdekk\&quot\; på så smal felg.

sitter sansynlegvis 14toms bak hos deg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var å kikka på min Valtra 6550 som har samme dekkdimensjon framme og bak som din og på felgen bak stod der DWL 15x38 som betyr at det er en brønnfelg som er 15 tommer bred og 38 tommer høg. Hva som er mulig å montere på en slik felg vet jeg ikke men snakk med dekkforhandlerene i området da de har dekktabeller som viser hva som er mulig å montere i forhold til felgbredden.

 

Ett annet alternativ er å se i nabolaget hva som går av traktorer med bredere dekk enn din og hva slags felgbredde de er montert på.

 

Husk på når du monterer en annen dekkdimensjon på traktoren må utvekslingsforholdet mellom fram og bakhjul tas hensyn til slik at du ikke får unødvendig belastning på drivverket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stephan_1

Takk for svar.

 

Bak er som sagt ukjent da jeg ikke ser noe i felgen, hvis det ikke står på innsida. Ser i grunn ikke ut som at det er mulig å sette på noen bredere dekk på de felga, de virker smale.

 

En annen i bygda her har lik traktor men han har 480/65/28 og 600/65/38... noe som er mye mere passende. Men han har nok andre felger. De er hvertfall ikke like å se på i forrhold til \&quot\;eiker\&quot\; osv.

 

Men det begynner vel å bli veldig kostbart å bytte felger og 4 hjul.. Hvis ingen har noe liggende og er interessert i å gjøre en \&quot\;byttehandel\&quot\;... Dekk er ikke akkurat billig.

 

Får se på det som positivt med smalere dekk.. sikkert billigere i innkjøp, billigere og bedre plass til kjettinger... Selv om jeg gjerne kunne tenkt meg 600 hjul da jeg hadde det på forrige traktorn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...