Gå til innhold

Lely presser kontinuerlig


Gjest

Anbefalte innlegg

Ser at BG har vært på demonstrasjon av denne noe ekstreme pressa, som visstnok skal ha en teoretisk kapasitet på over 100 baller/time. Må bare spørre; har vi det virkelig så travelt når vi skal presse? Er det noen her på berget som ville satse på noe slikt?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, nå greide jo Krone å presse 149 baller i timen med en standard singelpresse, så 120 baller i timen for ei singlepresse som presser kontinuerlig er vel ikke akkurat så imponerende.....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi har det så travelt når det skal presses.

Dette er et produkt vi har etterspurt i flere år hos de lokale forhandlerne.

 

Spørsmålet er vel heller hvordan beltepresser med variabelt kammer virker under krevende forhold, altså vått gress.

 

Jeg har ikke fått med meg at Krone har laget en presse med denne kapasiteten, har du en link?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er linken. Du må litt ut i filmen ( 2,20 min) der testen starter.

Som du ser så er det fine forhold der teamet testet pressa, så det er vel ikke alle som har slike forhold.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
den ser jo veldig lovende ut. men, og det er et stort men. for å oppnå den kapasiteten så må det jo være forholdsvis flatt. mye av det jeg presser på så må jeg rygge å stille meg litt på tvers. vil tro det gjelder for flere i landet her. vi presser forøvrig ca 7500-8000 baller i året fordelt på 2 JD variabel presser..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man kan presse dobbelt så mye pr time kan man jo spare seg ei presse å en traktor.

Du som kjører jd singel,..er dette 900 varibel pressa?

Fornøyd med jd?

Har en ny claas455 kombi nå, men melder seg snart behov for presse nr.2

Hadde jd kombi på prøve, men det var en tragedie.

Kjilte seg hele tida...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja visst trenger vi kapasiteten, dette året har det ikke vært samme behovet, da vi har hatt nok godt vær, men de 2 foregående årene når vi skal prøve å få inn alt i de små lukene som var, ble det jo mange netter i strekk. Spesielt å være ute å kjøre med traktor og presse klokka 5 på en søndags morgen, og det er aktivitet over alt med presser og finsnittere. Men vi er vel sånt bygd at vi bare tar på oss mere pressing da, så er vi like langt....

Men så langt er det ikke noen kombipresser som greier over 50-60 baller i timen, og det er det vi har behov for, men det kommer nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører med en 854. Men bruttern kjører med en 960. Har fungert veldig bra til nå, veldig harde baller, måtte gå ned på trykket da vi ikke klarte å tre piggen i ballen. Eneste vi ikke klarte å få pressa var drit bløtt grønnfor. Bløtt grass er ikke No problem.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mc..

Dette var den nye kombi pressa med 900 pickupen.

Graset kjilte seg i innmatinga, det virka som om pickupen mata på mer en pressa tok unna.

Vi kjørte 7-9 km/t med claas 455 og jd'n kjilte på 3-4..

Nå var dette mye, rått, grovt raigras og 3 skårer raket sammen.

 

Jeg skal prøve pressa på nytt neste år, og da skal jeg ha med en fra fk til å stille inn alt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...