Gå til innhold

Erfaringer med MF 699?


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei,

er rett ved å kjøpe en MF 699 som skal brukes til privat brøytetraktor. Dette er en ca. 1985 modell som er i OK stand, bortsett fra det kjente rust i dører og bakre stolper på hytta.

 

Skal ta en sjekk av traktoren nå til helga, og lurer på om dere har noen stalltips?

 

Er det kjente problemer som jeg bør sjekke ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

er rett ved å kjøpe en MF 699 som skal brukes til privat brøytetraktor. Dette er en ca. 1985 modell som er i OK stand, bortsett fra det kjente rust i dører og bakre stolper på hytta.

 

Skal ta en sjekk av traktoren nå til helga, og lurer på om dere har noen stalltips?

 

Er det kjente problemer som jeg bør sjekke ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest svegun_1
har ingen spesielle erfaringer med 699, men hvis det er samme framaksel på denne som det er på 690 og det er slakk i konusene på styersylinderen kan dette være litt vanskelig å reparere, men det er mulig:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi hadde en 699 ifra 1984 til 1989 husker den som en svært god traktor sterk og solid og komfortabel.

kjenner han som kjøpte den etter oss og han var også fornøyd,den var glad i motorvarmer v kaldt vær.

Enkel god traktor sjekk framaksling for slark osv, videre så går det på hvordan den er behandla-er oljer osv bytta gjevnerlig?.

Ting som clutch ,motor ,hydrualikk pumpe er billige saker kontra hvor lenge det vil virke etter overhaling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inspiserte traktoren for ca to uker siden og den så bra ut. Noe rust i hytte, lite svetting og drypp, fant ikke noe slark av betydning.

Jeg er ingen traktormekaniker så det ble en ganske overfladisk sjekk men vi får satse på at det er et bra kjøp.

Venter på at traktoren skal komme fram nå, transportert med båt fra Kristiansand til Trondheim. Antar jeg må spyle litt salt av den når den kommer fram :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1

600-serien har hatt problemer med oljelekkasjer fra den lille reduksjonsboksen bak framakselen.

Mellomakselen ligger under bunnpanna, lavere enn senteret i framakselen, og driften går derfor opp, gjennom en liten girboks. Denne boksen fungerer samtidig som bakre opphengsbrakett for framakselen. Framakselen pendler altså via denne braketten. Det blir slitasje i foringen i boksen, og deretter oljelekkasje. Har traktoren denne lekkasjen så bør boksen demonteres og leveres til et verksted som kan maskinere inn en ny foring og sette inn en stor simmering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...