Gå til innhold

valmet 604


Gjest

Anbefalte innlegg

Har en temmelig dau valmet 604 85 modell. Noen som vet hvor mye ekstra effekt jeg kan få ved å skru på dieselpumpa? Hvor mye skal jeg skru og ikke minst hvilken vei skrur jeg?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en temmelig dau valmet 604 85 modell. Noen som vet hvor mye ekstra effekt jeg kan få ved å skru på dieselpumpa? Hvor mye skal jeg skru og ikke minst hvilken vei skrur jeg?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjå på tråden \&quot\;valtra-valmet\&quot\; å se etter min oppskrift til den traktoren.. det fungerer likt på din traktor så den, bare at eg ville ikkje gjitt den stort meir enn ein halv runde.. det er jo kun 2,7liter motorvolum i den, så eg ville nok vore litt forsiktig, men 15hk går greit.. eg hadde tidligere en valmet365s, orginalt 65hk,oppjustert til ca100gamp i motoren, å det holdt den fint 3000timer i hardt arbeid.. den blei kondemnert i en kollisjon etter 3700timer, så meir fekk me ikkje testa... men den har eit motorvolum på 3.3 liter så eg trur den tåler litt meir..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest runeav_1
Har en Valmet 405 1988.Fikk beskjed om å skru inn skruen \&quot\;50 minutter\&quot\;(klokka).Dette har funka greit,men det går sikkert med ei hel runde.Dette var Valtras mekaniker.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valmet 604 har D33C motor og Valmet 604 med turbo har TD33C motor begge på 3300cm3. Valmet 504 har en D27B motor på 2685cm3. Er vel vanligst på dei fleste og skru skruen inn får og strupe retur diesel. En halv til en omdreining gjør mye. begynner den og ryke er det litt får mye. Er vell kanskje bedre og montere en turbo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Valmet 405 har Bosch pumpe og motor på 2,7 liter.

604 har CAV Minimec rekkepumpe og 311 motor på 3,3 liter. På den minimec pumpa sitter mengdeskruen vertikalt oppå pumpa. Fra fabrikk er det satt på en kopp litt større enn et fingerbøll for å plombere skruen. Mengdeskruen har kontramutter, løsne den og skru NEDOVER maks en omdr. Trolig er det for mye, ryker den fælt når den drar tungt så har du overdosert og d lønner seg å skru litt ned igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...