Gå til innhold

Hurtig gear Case 885


Hansen_1

Anbefalte innlegg

Hei..

Har et problem med hurtig gearet på min 88mod 885XL...Den henger inne hele tida sevom bryteren står av,har og sjekket så bryteren faktisk bryter strømmen.

 

Er litt lei å kjøre brøyting/laster med når den er sånn...

 

Noen som har no tips??

 

På forhånd takk.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 6470_1
Hadde samme problem på en 895 vi hadde.Der var det lledningen inne i selve hurtiggiret som hadde falt av.Dette er vel en 16-17 år siden så jeg husker ikke helt nøyaktig hvordan ting ser ut. Men giret eller rettere sakt magnetstyringen til giret sitter bak kløtsjhuset i en plate på ca.25x15cm.Skru opp denne og ta den forsiktig ned så skal ledningen sitte i en søyle på ca.15-20cm.Gjør den ikke det er det bare og plugge ledningen på plass å skru sammen igjen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1
En slik traktor har vi hatt, og den fikk samme problemet. Det sitter en bryter oppe til venstre i dashbordet, i forbindelse med kløtsjpedalen som gjør at hurtiggearet går ned til lav når du har kløtsjen nede. Det er for at gearstanga skal bli lettere å betjene. Sjekk om den er i orden. OBS: Det er TO brytere der, den ene er sikkerhets-startbryter og den andre er til hurtiggearet. MAgnetventilen til hurtiggearet ligger som 6470 sier oppå en plate under gearkassa. Men du må tappe av oljen før du tar ned den plata, for magneten ligger inne i oljebadet! Plata er ca en cm tykk og er festet med 6-8 skruer, pluss at det er et måleuttak på den.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1
Hvis du har målt på kontakta under traktoren, at det ikke er strøm der, så er det ingen vits i å ta ned denne plata... Får du ikke strøm dit så er det en elektrisk feil et sted fra dashbordet og ned. Får du strøm gjennom både høy-lav bryteren på dashbordet, og kontakta på kløtsjpedalen, så må det være et ledningsbrudd mellom der et sted. Sjekk f.eks. der som alle ledningene kommer gjennom veggen mellom dashbordet og motorrommet. Det sitter mange kontakter der med ulike farger på, etter hverandre. Prøv å løsne og spraye dem både i motorrommet og inni dashbordet. Der har det lett for å bli dårlig kontakt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1
Det skal være spenning i ledningen når hurtiggearet står i HØY. Uten strøm eller oljetrykk faller hurtiggearet ned i LAV. På lavgir drar den via et frihjul omtrent som i et sykkelnav. På høy drar den via en lamellpakke. Det er lamellpakke på lavgir også, men den er svakt dimensjonert og er bare til for at traktoren ikke skal trille når den står parkert.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...