Jump to content

Billig John Deere

Guest

Recommended Posts

Dette er nok en svindel. Leste for ikke lenge siden om en gårdbruker som hadde kommet over en slik annonse med en hysterisk billig traktor. Kontakt med selger ble opprettet og pengene ble betalt på forskudd. Ingen traktor kom... Tipper FINN sletter denne annonsen ganske snart jeg...

Guest Vegard_1
Så den der jeg og, så billig at det er usannsynlig. Sist handla det vel om en Massey og selgeren visstnok holdt til i Oslo - mens bildene av traktoren rimelig greit avslørte at de var tatt i Spania. Og landskapet bak JD\'\'n ser vel mer spansk enn norsk ut. Så at det er nytt forsøk fra samme mann er vel heller ikke usannsynlig :)

Sende mail til selgeren av massey-en den gangen. Fikk svar etter nokre dager der han inviterte meg til Spania for å sjå på traktoren.

Han hadde en slektning i norge som hadde lagt inn annonsa. Normal pris i EURO, som vart billig i NKR etter kursen som var.

Vart ingen tur eller traktor den gangen, men svindel viss man reiser til spania for å sjekke ut treng det vel ikkje å vere???

• 6 months later...
Guest tracker_1
Ser på finn.no at det averteres Fendt traktorer til 1/3 av hva de koster i Norge. Er dette bare svindel og bedrag?

Guest Anonym
en halvt spansk kompis av meg sjekket ut det generelle prisnivået på brukttaktor i spania den gangen den første av annonsene som omtales her, en massey 6255 eller noe lignende, ble lagt ut, og prisnivået i euro var ikke slik at dette skulle være betydeløig billigere enn norge/sverige/UK. mener også å huske at da jeg jobbet i politiet i helgeland var det en sak med en gårdbruker ute på en av øyene som kjøpte en traktor etter en lignende annonse, 120K for en traktor med verdi rundt 300K, pengene ble borte og traktoren kom aldri. Tror nok derfor at alle slike annonser må betraktes som svindelforsøk, at noen ber deg komme ned til spania er ikke bevis på noe som helst, ikke sikkert du blir møtt av noen der..

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...