Gå til innhold

GARANTI PÅ BRUKTTRAKTOR


Gjest

Anbefalte innlegg

HAR 3MND. GARANTI PÅ BRUKTKJØPT TRAKTOR MED EN FORHANDLER.DET VART EN GANSKE STOR REPERASJON I KRONER.DETTE SKJEDDE BERRE 1 VEKE ETTER AT DET VART KJØPT.har maskinskadeforsikring men,skal den dekke alt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAR 3MND. GARANTI PÅ BRUKTKJØPT TRAKTOR MED EN FORHANDLER.DET VART EN GANSKE STOR REPERASJON I KRONER.DETTE SKJEDDE BERRE 1 VEKE ETTER AT DET VART KJØPT.har maskinskadeforsikring men,skal den dekke alt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hallvar_1
Det vil vel vere naturli å bruke maskinskadeforsikringa på traktoren, men att forhandleren tek alle kostnader som kjem, egenandel og mva......
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ove_Bonde_1

Eg veit ikkje kor stor/dyr traktor Dykk har kjøpt,det er ein viktig ting i denne saka har Dykk kjøpt eintraktor til 50000 eller 200000,-??

Eg meiner likevel at forhandler bør dekke eigenandel.Er Dykk sikker på at det er 3 månader garanti eller 3 månader byttegaranti??

likte Dykk traktoren utenom dette??

Lykke til vidare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

traktor kosta 300000,-Bemerka med det samme at det var noke som ikkje var som det var med kløtsj.Den var nærmast umulig å slure med ,det var som om det var klokobling.Etter 1 veke med veldig lite kjøring vart det en skrangle lyd i gearkasse.og det var et lager som var gåen.Pris med arbeid 170000,-der min andel vart 70000,+mva.Eg trur eg kjørte traktoren 10 timer før dette skjedde.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oddski_1

Det virker som om du har kjøpt en traktor med mangler som selger helt sikker burde være kjent med. Du kan kreve å heve kjøpet eller få dekket dine rep. utgifter. Hvis du kun har kjørt 10 timer med den, skal det godt gjøres at en slik mangel oppstår.

 

Men men, man kan vøre uheldig. Min gamle 265 gikk som vanlig, til jeg kjørte meg fast. Ruglet litt frem og tilbake, til den plutselig kveltes. Viste seg at 4wdkassa hadde rast, uten forvarsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skaff deg ein advokat asap.

ein kompis av meg med 13mnd gamal traktor der diselpumpa havarerte,forhandleren reparerte og sendt regning 30000,då han klaga sente dei rekninga til inkasso.

då treng du advokat,då hadde han slept å betale .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er vel å lese kjøpekontrakten. Regner med det står der hvordan garantien er og hva den dekker og hva slags egenandel det er ved skade/havari.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det der er den sjukeste prisen på en reperasjon jeg har hørt om! kjenner mest til mf selv -ny motor max 60-70 tusen.

helt ny gearbox komplet til mf med dynashift 4 kasse 40 000,-den kan vist bli dyrere dersom man med riktig \&quot\;type\&quot\; havari bestiller de (rigtige) delene å trur reperasjon med gjenbruk av mest mulig er best for driftskontoen.

dET DER ER JO DUNDERHAVARIER AV DE sjeldne men kommer neppe på halvparten av din kostnad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan det se ut som forhandler prøver på en vill pris slik at de ikke reelt får noen kostnader. En traktor til denne prisen er vel ikke spell ny, så det kunne jo vært benyttet brukte deler. Sjekk hva de har gjort, hvilke deler som er benyttet, og spør andre som har peiling om dette er riktig timeforbruk på jobben.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...