Gå til innhold

ford 7840


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurer på å kjøpe meg ein ford 7840 1994 modell gått 3400timar. Denne er det tutbo på og skal vist yte 140hk. Er dette ein grei traktor? og vill motoren tåle noen 1000 timar til med denne efekten? på forhånd takk for svar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Lurer på å kjøpe meg ein ford 7840 1994 modell gått 3400timar. Denne er det tutbo på og skal vist yte 140hk. Er dette ein grei traktor? og vill motoren tåle noen 1000 timar til med denne efekten? på forhånd takk for svar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bache_G_1
er det SLE utgaven? det bør det være. før du kjøper en slik, sjekk at alle hurtigkoplingene på tipp-uttaket er i orden, og på SLE utgaver at de går greit i alle gear. ellers en kjempesolid traktor.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke no problem med denne effekten ,(går faktisk med 100 hk til(240) uten særlig problem i disse motorene..(Er håpløst late uten turbo)Supersolid traktor som er meget lettkjørt.Det beste Ford

noen gang har laget..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kåre_m_1

Er 6.6 liter liter som sitter i 7840.Må opp på ganske store trktorer i dag skal de ha såpass volum.For å få

240 kreves det selfølgelig noen ombygninger av

dieselpumpe ,dyser, montere interccoler osv.(vet at

det går)..Poenget mitt er at blokk/topp osv tåler

MYE før de ryker.Mener jeg så en 7840 motor som går i traktor pulling...

TG:Er 8340`n din tungsolgt? sett den aventert lenge nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kåre_m_1

Ja syns det er merkelig at du ikke selger den for den prisen.Det er jammen mye traktor for pengene , når en ser hva andre merker/typer

blir solgt for..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kåre_m_1

Tja.Litt usikker på om det er Fiat foraksel på

94 modellen eller om den kom i 95.På Fiat

akselen sitter det en styresylinder på hver side.

Disse har en tendens til å bli slarkete i endefestene.Hvis en ikke passer på å skifte

bolter/stanghodelager når dette er slitt,kan

hullet/feste i selve akselen bli \&quot\;romslig\&quot\;.

Ellers så er det viktig at vendegirskabelen er

riktig justert (ikke mye slark på spaken).

Det som ofte skjer er at stømpa til wiren løsner.

Ting som tar kort tid å fikse ,men som kan få

konsekvenser hvis en ignorer de.

Diseplayet ble ofte skifet på de tidlige modellene

sjekk derfor at alt virker der.(OBS hvis det

er blitt skiftet starter timetelleren på 0 ).

Vet om flere 40 serie som har passert 11000 timer.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Him_self_1
Kjørte en gang en 7840 sle, men når jeg skulle bruke knappe clutchen ble det tull og kom opp CP i displayet. hva er galt da? hva forlangte du for din TG?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ove_Bonde_1

Til Kåre,CP på displayet betyr crasy pilot og mest sannsynlig har Dykk brukt knappeclutch og clutchpedal sammtidig eller om traktor står i fri og ein byrjar med knappeclutch skjer dette.

Har god erfaring med SLE Ford har mest tru på Fiat aksling dette pga dyre deler på Ford akslingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder meldinger som CP etc på sle så betyr det stort sett at traktoren er frisk. Det piper og bærer seg i hytt å gevær i min iallefall
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...
Gjest svenn_7840_1
Plukker fram en gammel tråd fordi jeg har en 7840 SLE '95 mod. med ettermontert turbo. Ingen problemer i det hele tatt, turbo ble ettermontert av verksted, men jeg vet ikke hvor mye effekt som ble skrudd på. En nabo med 8340 mente at &quot\;puffen&quot\; ut av eksosrøret ved start var i minste laget og mente at det måtte litt mer diesel til. Jeg har en 5,20m Vederstad sloddtrommel hengende etter i våronna, og synes kanskje 7840'en &quot\;gir&quot\; seg litt fort dersom det samler seg litt jord foran crossboardet eller motbakken blir litt bratt. Hvordan kan jeg få målt hvor mange hester traktoren faktisk har?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...