Gjest Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 hvordan er ford 6600? ruster denne typen i blokken(har hørt ford ruster i blokk)? noe svak heter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 hvordan er ford 6600? ruster denne typen i blokken(har hørt ford ruster i blokk)? noe svak heter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Har du rust på ein motorblokk eller noko anna. Da er det bare å pusse vekk rustet, ta på grunning og lakkere. Men vis blokka har meir enn bare overflate-rust nyttar det nok ikkje med å pusse, da må du nok bytte blokk eller motor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Challenger-fan: jeg mener inne i blokken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Ja, de er utsatte for korrosjon i blokka med påfølgende sprekking, ha alltid i korrosjonshemmende middel i fryseveska i 6600en Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 er dette det samme på alle ford traktorer? og hvor fort ruster det hvis man ikke har korrosjonshemmende middel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Him_self_1 Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 de jeg vet om er: 4600,6600,6610 disse sprakk garantert etter kort tid når motoren var ny, så de fleste har byttet blokk en gang. rusten kommer særlig på de 3 syl men egentlig alle de gammle fordene der er utsatt, o-ringen rundt foringen slutter og tette når det vblir rust, noe som resulterer vann i oljen. 3000 hadde problemer med kjøling Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 så det er dumt og kjøpe en brukt ford da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Størst problem var det på 4 sylindret ford, 70 tallet og fram til slutten av 80 tallet. De fleste som har byttet blokk/motor, sitter det kryssblokk. Disse kan kjennes igjen på utsiden at det er støpt kryssende spor på. Det er heller ikke foringer i Ford motorene, så det som skjær er at det blir korrosjon i sylinderveggene og til slutt blir det hull. Man får kjøpt vannfiltersett og man skal ha korrosjonsvæske når man bytter frostvæske. Det er ikke farlig og kjøpe en gammel ford,men man MÅ sjekke hvordan frostvæsken ser ut, og høre med eier hvor ofte dette er skiftet. For utenom dette er det en bra sliter!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 hvordan er det med Ford 5610? hvurderer og kjøpe en sånn med 4000timer. ruster disse mye? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 7245_1 Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 40 tusen fer motor til ford 6600, i fjor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar