Gå til innhold

chipping


Gjest

Anbefalte innlegg

Lurer litt på og chippe en jd 6420. tenker på og få turbochip til og gjøre det. men vil gjerne høre litt erfaringer med traktorer som er blitt chippet på denne måten, om det blir mye reparasjoner og slikt som kan ha en sammenheng med at den er chippet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vetle_1
Lurer litt på og chippe en jd 6420. tenker på og få turbochip til og gjøre det. men vil gjerne høre litt erfaringer med traktorer som er blitt chippet på denne måten, om det blir mye reparasjoner og slikt som kan ha en sammenheng med at den er chippet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går heilt fint så lenge du ikkje overdriver. Har sjøl ca 130 hk i min 6320 ap. (utført av turbochip). Du bør i alle fall kunne chippe den identisk med 6420S uten at det gjør noe.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Turbochip var hos meg i går og chippet min 6420s,den ble nå chippet til 170hk.Kunne ikke tro det var samme traktoren etterpå,kan vel bruke betengnelsen \&quot\;dag\&quot\; og \&quot\;natt\&quot\;.Med fornuftig bruk får en håpe drivverket holder.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 6920 som turbochip chippet fra 150 til ca 250 hk for 3 år sida. Det blei litt mer enn jeg hadde tenkt...Har ikke hatt noen problemer, men krever at en bruker hodet. Viktig med nok turtall ved tunge lass, ellers kan en \&quot\;tvinne\&quot\; av akslinger. Det er blitt en kongeskyss, og ikke bruker den mer diesel heller. Har 210 hk på tappen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde en case puma 210 som ble chipet fra 240 til 290 hk av turbochip, løftet momentet med ca 300nm. forbruket gikk noe ned og effekten ble drastisk endret, men husk at chipping kan spores i tilfelle havari, med tanke på garanti osv..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tracker_1
chip: du må nok regne med et havari på drivverket etterhvert..Hvorfor ikke bare kjøpe en traktor som er stor nok? Vi vet vel alle hva som skjer hvis strikken tøyes for langt..?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...