Gjest Oddbjørn_1 Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 170 hester i en Valmet 6400 er prinsipielt fullt mulig. Vi vet jo at det er tatt ut over 320 hester av en 8950. Ta 320 hester og del på 7,4 liter sylindervolum = 43,2 hester pr liter. Gang så 43,2 med motorvolumet på 6400 som er 4,4 liter og du får 190 hester. Det trengs ingen innvendige forandringer i motoren for å få så høy effekt. Dersom typen dieselpumpe kan stilles opp så mye går det fint. En turbo uten wastegate vil bare øke turtallet og tilsvarende øke trykket når eksosmengden øker. Det jeg er skeptisk til er om kjølesystemet klarer å ta unna all varmen, og om hurtiggearet og bakakselen klarer belastningen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest valtra_1 Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Kjørte med over 190 hk i 805, så det er ikke noe problem å få ut effekten. 805-en varmskjærte seg på de to bakerste sylinderene da det ikke blei kjøling nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leif_1 Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 MF 675-4 turbo. Jeg har en 1986 modell med 6.600 timer til salgs momsfritt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest valmet365_1 Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 AH: Har ikkje nokon store svar på det nei, men eg er med deg på sp-målet, ved hardt kjør med rundballepresse i godt fortørka gras eller halm, har me vore borti problemet i varme sommersdager, men for oss har det egentlig ikkje vore de store problemet for å seie det rett ut, men klart det skjer, å det beste tipset eg kan gje, er å holde radiatoren skikkelig rein, for vår erfaring er at det kjem litt for lett grasrester å aent svineri inn i radiatoren, å det merkes på tempen! men det har gått overraskande bra.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar