Gå til innhold

traktor til 60tusen


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest mf_power_1
vurderer og få i meg en annen traktor, prisen blir vell ikke så mye over 60,000kr. hvilken traktor er det som kan være bra i den pris klassen. en som bruker lite diesel, og lite elektronikk.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vurderer og få i meg en annen traktor, prisen blir vell ikke så mye over 60,000kr. hvilken traktor er det som kan være bra i den pris klassen. en som bruker lite diesel, og lite elektronikk.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
har ikke gård, skal vell brukes mest til litt snø rydding, og til litt transport middel. har vurdert zetor. nå har jeg en 86mod case med 4*4 uten laster
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har gode erfaringar med dei 3 sylindra valmetane(405 og 355) Hamslige traktorar som er lettkjørte og med ei grei hytte. ulempen er innkoblinga av 4wd som må reparerast ved 4-5000 timar. 405 var gått 9000 timar når me bytta den. Den var då blitt motoroverhalt ved ca 7000timar men lite tull ellers. Bytta den berre fordi me skulle ha ein med lastar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
ja ok. så du vill anbefale valmet da? har tenk litt på det også. men vet om en case 4240 med ca 6000-7000 timer.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

valmet går forresten vldig seint langs veien. må opp i 65 serien(365, 465, 565) for å få ein med litt hastighet. Men til den prisen får du ikkje 365. trur heller ikkje det er så mykje elektronikk i den prisklassen. Har du sett på finn?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valmet365_1
Ja eg er heilt enig med je, skjølv har eg meget god erfaring med valmet, både eg å far min driv gard, der begge køyrer valmet (valtra) har gjort det sidan 86 å modellande er 505-605-365s(2stk)- 700-6100(2-stk)-6400-6550, eg køyrer 1500timar pr år, å far køyrer vel ca 1000, å me kan begge 2 me hånda på hjertet ambefale dette merket videre, så eg ville prøvd å funne ein god eldre valmet eg også (eksempelvis 3-405 3-555 3-665s) det er eit bra valg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MF hatar: Har du hatt 2stk 6100? Kva syns du om den. hadde ein eg og, og syns den var kvikk til å vera 3sylindra! Men eg kjøpte jd når eg bytta. Ville ha litt forandring, og syns ikkje valtra hiteck er like mykje verd som jd. Fekk meir for pengane med jd følte eg(6320 PQ)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valmet365_1
ja då, eg er forsåvidt enig, synes traktoren er rimelig kvikk, men både min å far sin er oppskrudd til ca 110 hk, å de hjalp veldig på trekkkrafta, me klarer ikkje få ut stort meir av dei. då blir det kun røyk, men 64en har me hatt 170 gamp på pto`en, så den motoren er enklere å få hk ut av, men 61en er en kort å grei traktor med meget god sving, min er 2wd imp fra danmark for et par år siden, så den er eg godt fornøgd med, har kjørt ca 2000timer med forsjellige jd også, jobba tidligere som dreng å ringavløyser, jd 6000serien er ein kjempetraktor til veibruk, men til å arbeide med i jordbruksarbeid, hytteplass, sikt bakover å frigangshøyde synes eg valmeten er 10 ganger betre, liker godt det store å romslige førerhuset med rein sone rundt setet, så eit deere førerhus er ikkje under min smak..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1
Går ikke an å kjøre med 6400 med 170 hk på tappen. Må være ein av de første uten bypass turbo i så fall. 6400 mister momentet over 140 hk på moteren, sa 118 på tappen. De som skulle skru kjøpte 6300 eller 6600 som er uten wastegate turbo.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1

170 hk på Valmet 6400 går aldri bra i lengden.

Motoren i seg sjøl takler det helt sikkert, den er solid som få (i hvertfall hvis den har ny stål toppakning). Men kjølesystemet klarer ikke å ta unna all varmen under langvarig belastning. Mange originale 6400 med 105-110 hk går for varme allerede. Tror heller ikke hurtiggearet på de 4-syl takler all effekten, kan fort brenne en lamellkløtsj eller to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 7245_1
det høres alt fer usnsynli ut, 170 hæst på tapen, kyss katta, bytta motor da ja, får ikke næsten dobelte tå å kun justere pumpa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Hva skal du skru opp traktoren til 150 hk for viss du ikke trenger bruke dem???? Henger du tungt lass bakpå den, vil du ha et mye høyere moment en girkasse og cluth er laget for, om du kjører aldrig så fint. Jeg er ikke motstander av chipping og justering, men og dra 170 og 150 (190 og 170 på motor) er jo bare tull. Kan godt være det virket i dei 5 åra du kjørte den, men jeg ville aldrig tatt i traktoren etterpå..... Om du klarer å få så mye ut av en 6400 uten å bytte turbo og med orginal dieselpumpe er jeg også litt skeptisk til....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Nei dokke kan tru ke faen dokke vil! e jedna mf folk dokke, kan sjå sånn ud på \&quot\;sleng kommentarane tilbake\&quot\; dei var iallefall øvegidde, på den lokale \&quot\;FK`en\&quot\; når dei hk-testa den, å gamlingen va alt aent enn blie når rekninga, med spesifisert hk-antall på låg i postkassen, fekk besked om å skru den ner, blei det gjort?? ehhhhhhhh, NEI! han he jo faen ikkje greia på det, men viss du kjøre massey elle noge aen engelske drid, kan eg jo godt forstå at dokk e missunlige!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1
Huriggiret er ikke noe problem men bakakslingen tåler det ikke. Kjører du motoren opp i arbeidstempratur uten å belaste den så tåler den mye effekt før det går noe galt. MF- hater, er det du som betaler reperasjonene og når du tar livet av traktoren, den er jo 16 år gammel?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 7245_1
fer det første æ e ikke mf fyr, å fer det andre, du får ikke 170 hæst på tappen, tå ein 4 sylindra motor, uten å må opp med den å kost på my, måtta hvori folj hanj som måla da ja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jamos_1

170 hestekrefter på tappen virket mye, ja. Men jeg kan skrive under på at Valtra Valmet-traktorene er solide. Har en Valtra Valmet 8950 i nærområdet som ble effekttestet. Folka ifra FK klarte ikke å bremse traktoren engang, noe som vil si at den hadde over 300 hk på tappen!

Men jeg stiller spørsmålet. Hva skal man skru opp motoreffekten så mye for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jamos_1

170 hestekrefter på tappen virket mye, ja. Men jeg kan skrive under på at Valtra Valmet-traktorene er solide. Har en Valtra Valmet 8950 i nærområdet som ble effekttestet. Folka ifra FK klarte ikke å bremse traktoren engang, noe som vil si at den hadde over 300 hk på tappen!

Men jeg stiller spørsmålet. Hva skal man skru opp motoreffekten så mye for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Men det er en motor som er populær å bruke i traktorpulling. Og av eldre 8000 serie er det spesielt motor fra 8200 som er populær i pulling.Vet om en 8200 som går med 270 hk,problemet her er at transmisjonen tåler det ikke...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
nei, for å vere erlig har det ikkje vore stort tull med den! det har gått ei hydraulikkpumpe på den, timeteljeren står på ca 8000 timer, den har gått på ei claas 250 rundballepresse, j-f 900snitter, jf 280 slåmaskin osv, gått på eit 240 dekar grasbruk (melkebruk) traktoren er far sin, å ikkje min, så vedlikeholdskostnader på den er hans problem, skjølv om det har vore lite, den traktoren har vore så ufattelig god å slitesterk, at eg skal banne høgt å tydelig på at ein slik sliter får me aldri igjen, same kva traktor me kjøper!! å du Hm d, kan tru å meine kva du vil men du er tydligvis lite oppdatert, her i området VEIT eg det går fleire i valmet 6000serien med 160-170 hk, samt 2 705 å ein 805 med 170 gamp i motoren! så kva du velger å tru er ditt problem, å ikkje mitt..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...