Gå til innhold

spørsmål ang multi power på mf


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest mf_power_1

har en massey ferguson 178 med multi power.

 

og når jeg kjører og slår inn multi powern så funker det greit. men har jeg multi powern i høy, og heiser løfte armene mens jeg kjører, så kutter multi powern. skal det være slik??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en massey ferguson 178 med multi power.

 

og når jeg kjører og slår inn multi powern så funker det greit. men har jeg multi powern i høy, og heiser løfte armene mens jeg kjører, så kutter multi powern. skal det være slik??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke være slik, tipper at du ikke har skiftet sugesil til hydraulikken de siste åra??? Når stempelpumpa vil ha olje for å løfte 3punkt, kommer det ikke nok olje til tannhjulspumpa som mater multipowerclutchen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På unnsiden av traktoren sånn ca rett under setet, er det et lite lokk med 3 skruer m 1/2\&quot\; hode. Tapp av oljen og ta av dette lokket, innafor finner du silen. Hvis du ikke finner den her er den innafor dekselet der spaken for pto-tilkoplinga er.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er silen. Det finnes flere versjoner. En er at det sitter en sil i forbindelse med oljekjøleren som sitter framme i nesa, foran den vanlige radiatoren. Husker ikke eksakt på de andre, mulig at du kommer til bunnsilen gjennom inspeksjonsluke på siden av bakstussen. Snakk med Eik eller med Økonomideler (helst med Anne, hun er vandrende MF-leksikon.) Men er ikke så sikker på at det er silen. Så du fylte på mellom 25 og 30 liter og det mener jeg er for lite. Byttet du olje på reduksjonsgearene på bak-akselen? Tar noe tid før de fylles opp dersom de er tømt. (Kan også sitte tetning der selv om det er samme olje og det skal være samme nivå på begge sider.)

Har vært borte i at det sitter feil peilepinne, man må fylle langt over max-merket. Det er jo en 178 som har et mellomgearkasse som også skal ha noen liter ekstra.

En liten test: litt rask kjøring på Høy og så en litt brå sving til høyre (tror jeg det var), helst i unnabakke. Mister den da MP-trykket, tyder det på for lite olje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mf_power_1

det er nok med olje på traktoren. (tappet ikke av noe mere en 25-30ltr heller)

 

må vell prøve og bytte filteret til oljekjøleren da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mf_power_1

har vært ute og prøvd traktoren i dag. MP funker når løfte armene er nede,

Men ikke når armene er litt opp.

satte på snø skjæret i dag. og hydraulikken \&quot\;hakker\&quot\; også når jeg heiser opp.

 

lurer veldig på hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mf_power_1

traktoren løfter ja. menn hakker litt på opptur. og pulserer når den er oppe.

menn siger ikke ned igjen.

 

må jeg av med hydraulikk lokket for og få ut sugesilen?

 

har vært av med hydraulikk lokket på en mf 135.

er det likedan og ta av på denne traktoren også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiftet sugesil til hydraulikken på min MF 165 og den lå innafor sidelokket på venstre side av girkasse. Stående sylindrisk sil helt i bunnen av kassa. Gikk greit å skifte når man tok av sidelokket. Verdt ett forsøk å skifte/reingjøre ihvertfall!

Er ikke sikker på om det er likedan på 178`n! Min var en 1974 mod, uten oljekjøler og filter foran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mf_power_1

ja, jeg skal prøve og bytte sil.

 

menn det rare er, at når traktoren ble varm. så funket faktisk alt som det skulle. (vertfall i dag) så lurer litt på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mf_power_1

skal ta ut silen og gjøre den ren, så får håpe det blir bra.

 

har et spørsmål til om denne traktoren.

 

bremsen på venstre hjul henger når jeg bremser. så jeg må rygge for og få den av. hva kan være feil her? er det våte eller tørre bremser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tracker_1
Hvis jeg husker rett så er det tørre bremser på de med runde trompethus. Og våte bremser på de med firkantet trompethus..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mf_power_1

da er det nok tørre bremser på min.

men lurer på hvorfor den på venstre side henger på når jeg bremser.

hvordan kan jeg slakke den litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest mf_power_1

tok ut silen i hydraulikken i dag, og nå funker hydraulikken på traktoren bra.

 

men har fått et nytt problem.. tok av lokket på venstre side,og tok ut filteret. men da jeg skulle ta av luken. så ble akslingen og alt med ut. den som kraftuttake spaken er festet i. og da var det en del som falt i oljen, noen som hvet hva det kan være?

satte sammen igjen uten den delen. men det går ikke og røre spaken nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...