Gå til innhold

John Deere, Valtra, Class eller Massey Ferguson?


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest NOR_1

Hei!

Hvis dere skulle kjøpe NY traktor å dere måtte velge mellom følgende merker og modeller, hvilke traktor ville da blitt kjøpt?

 

- John Deere 6630 premium (autopowr)

- Valtra T151e Advance

- Claas Arion 620

- Massey Ferguson 6470

 

Alle traktorene har ALT av utstyr, inkludert hyttefjæring, forakselfjæring og frontmontert PTO.

Ikke laster!

 

Er interessert å se hva som vil veie opp, og hva som vil trekke ned ved disse modellene hver for seg, og opp mot hverandre. Ta gjerne en totalvurdering av traktorene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hvis dere skulle kjøpe NY traktor å dere måtte velge mellom følgende merker og modeller, hvilke traktor ville da blitt kjøpt?

 

- John Deere 6630 premium (autopowr)

- Valtra T151e Advance

- Claas Arion 620

- Massey Ferguson 6470

 

Alle traktorene har ALT av utstyr, inkludert hyttefjæring, forakselfjæring og frontmontert PTO.

Ikke laster!

 

Er interessert å se hva som vil veie opp, og hva som vil trekke ned ved disse modellene hver for seg, og opp mot hverandre. Ta gjerne en totalvurdering av traktorene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NOR_1

Trinnløs eller power shift, det spiller egentlig ikke så stor rolle. Grunnen til at Valtra ble tatt med er pga motoren, syntes selv at MF virker spennende. Da tenker jeg spesielt på prisene eiksenteret opererer med.

 

Samtidig skal det sies at en John Deere uten AutoPowr egentlig blir en ganske gammeldags traktor, girsystemet blir da veldig likt Valtras.

 

Case IH er flotte traktorer, syntes selv de er blant de aller beste når det gjelder komfort. Har selv kjørt mye MXU 135, kjempetraktor. Eneste er at den har semi powershift noe jeg ikke skjønner hvorfor, når man kjører den på automat giring kan den bli litt skummel. Spesielt når en trekker tunge lass på henger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1

Hei her er det noen som tar mitt nick, fin dit eget Jeg har brukt valtra siden forumet her startet, og vil fortsatt ha det.

Sindre det er litt smak og behag, prøv de forskjellige og gjør deg opp en mening. Valtra har kampanje på komfortpakken, er mye fint utstyr i den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

Så lenge du setter opp JD som eneste med trinnløs er jeg fullstendig enig med TG, da blir det Deere. Trinnløs er noe helt for seg sjøl, og kan absolutt ikke sammenlignes med noe som helst!!

 

Men bytter du ut trinnløskassa i JD til en vanlig blir det nok Ferguson. Har VELDIG sansen for de nye Masseyene, og tror nok det er den traktoren du absolutt mest for pengene med nå. Tror nok og jeg ville valgt Massey om du hadde satt inn 7475 i stedet for den med Dyna-6. Massey er i mine øyne den beste trinnløse som er å få tak i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NOR_1

Det skal sies at det er noe muffins når Valtra opererer med priser som er høyere enn JDs og MFs. De er noe etter ja, men fremdeles ikke gale traktorer. Kjørt noe John Deere 7920 med AutoPowr, å det var veldig bra. Utrolig enkel i bruk!

 

En annen ting er at front løftet bør være så kraftig at man kan kjøre snø plog på det. Har bare sett JDs frontløft å det virket veldig solid. Så er jo de nye Masseyene å Class veldig tøff! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sats på en JD6630 du.Bestill den med commandoarm itillegg til snakcs som cima,kjøleskap,el-speil,varme ibakrute,glasstak.Bestill på de nye panoramadørene så du er kvitt B-stolpene.Da tror jeg du slår det fleste på komfort vertfall.smidig å lettkjørt traktor.Ikke noe dårlige traktorer de andre heller,så fremmt du holder deg unna \&quot\;museums gjennstanden\&quot\; Valtra T151.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nils_Petter_1

kjøpte MF 7480. Den har Fent`s gode variokasse, men bedre hytte, og er rimligere.

 

Styr unna valtra uten turbinkobling, da er det bedre å kjøre et motorisert klestativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvegard

Hei

 

Kommer akkurat ut fra en 6630. Har ikke fått min 50 km/h enda, men skulle komme på fk på torsdag eller neste torsdag. Den jeg har nå er Autopower 40 km/h, med det meste av viktig utstyr. Utrolig god traktor og med XeoBib dekkene er den en drøm å kjøre. Hytta er rolig, men synes motoren bråker litt i forhold til fendt. Traktoren er suvuren på det arbeidet jeg bruker den til, slåing, rivekjøring og avkjøring av baller (beste traktoren jeg har kjørt av baller med, 6920s kommer bak).

 

Den \&quot\;nye\&quot\; AP kassen er mye bedre enn den gammle som satt i 6020-serien og command setert fungere greit.

 

Regner med 6630 med mye utstyr og 50 km/h m/frontlift og pto vil komme rett under 800 000 ved renhandel.

 

Ellers så ser jo MF bra ut, men jeg hadde nokk valgt fendt før. Greit at de har samme girkasse, men ikke de samme funksjonene. MF har vel ikke \&quot\;TMS\&quot\;? og ikke deutz motor, som gjør fendten bra.

 

Claas er en spende traktor, har ikke prøvd den siden den kom med det nye armlenet, men gammle axion var rett og slett ubrukelig etter min mening. Å hvordan er hyttestøyen nå?

 

Lykke til med valget. Etter disse alt og hvis de ligger likt i pris, er JD et klart valg etter min mening.

 

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein_1

Hei, jeg ville anbefalt deg en 6630, har sjøl en 6830 Ap som har gått 950 timer nå, Jd`en sin Ap er helt råå, stor forskjell fra 20 til 30 serien, en veldig rolig hytte og nesten ikke noe støy. 6830 er en sterk og kompakt traktorn også en bra lastertraktor.

 

Men Mf er også et alternativ, valtra ville vært uaktuelt for min del, men spørs åssen andre erfaringer du har med det. Men ville også tatt Claas inn i min vurdering, men det spørs jo hva du skal bruke den til.

 

Men du får ha lykke til med valget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
jeg hadde samme valget som deg,det endte opp med mf6475 dyna 6(istedenfor 6470), er strålende fornøyd.synes den forige som var 10 år gammel var meget behaglig men jaggu har det ikke skjedd litt til. trur nokk alle traktorne du nevner er like komfotable slik+-delt med egen smak(sjøl valtra)hehe.jeg er nyskjerig sjøl på trinnløst det koster endel mere-kansje de holder seg bedre i pris? det vet man om 10 år,men jeg savner det ikke bruker traktoren til alt untatt rundballer.lykke til å skriv gjerne hva det blir og hvorfår.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
hva med ny new holland?ny serie og greier,mange som kjører john dyr her i bygda har kjøpt de bruktimporterte den siste jeg vet om en 7530 den blide eier påsto han sparte 150000 på import kontra ny på fk! heia han vis det er sant%
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 6470_1

Hvis John Deere vil ligge på rundt 800000,-ville jeg vurdert en MF7475 istedet for 6475 da denne vil ligge i samme prisklasse som JD 6630.Standard utstyrs nivå er jo ikke noe dårligere en på JD.

Rune:Tror du kan få 6400 serien i 50 km/t nå,uten att jeg skal være for sta på det.

Dessuten har vel 6400 serien SISU(valtra)motorer nå(rett meg vist jeg tar feil) så Valtras motor som kjøpsgrunn faller vel da bort.

Skulle trinnløs transmisjon bli for dyrt er MF´s Dyna 6(Claas hexashift) det nærmeste du kommer en variokasse.Prøvde Fendt 716 før vi kjøpte 6470.Upåklagelig komfort med vario,men prislappen ble for høy.Har kjørt 6470´n i snart 400 timer nå og girsystemet har meget myke giringer selv i bratte bakker med tunge lass(10-12 tonn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NOR_1

Takk for alle svar! :)

Som tidligere nevnt, mente MF 6475\;) 4 sylyndret er ikke aktuelt Uansett om det er trinnløs eller powershift er ikke så nøye. Ikke semi power shift!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NOR_1
Som jeg nevnte innledningsvis har jeg kjørt en del MXU 135, det jeg ikke liker med den transmisjonen er at når en skifter mellom girene 12 til 13 altså fra C til D gruppa må man trykke inn en slags kløtsj-knapp eller noe lignende. Det liker jeg ikke! Når jeg i fjord høst kjørte møkker med den, kjørte jeg på automat funksjon. Når jeg kom til en bakke, slik at traktoren måtte skifte fra D til C stoppet traktoren litt opp mens den skiftet gir så plutselig hugde den igjen når den var kommet seg ned i gruppe C. Det er dette jeg ikke liker helt med den girkassa.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier det ikke er så nøye om det er trinnløs eller powershift? Viss prisforskjellen ikke er alt for stor, kan det ikke være noe alternativ å velge noe annet enn trinnløs?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NOR_1

Km: Vet at det er noe prisforskjell, men alt koster penger \;)

 

TG: Her vi bor er det absolutt behov for å kjøre i gruppe C, selv under transport. Det er nær sagt bratte bakker å fjell over alt. Det er bare unntaksvis at det er helt flatt eller tilnærmet flatt.

 

Bare for å føye til så frister Valtra litt, på grunn av driftsikkerhet. Har en Valtra 6850 å den har gått knirkefritt i vell 1000 timer nå, pluss at den er sterk som bare f***. Det som har vært minuset med den traktoren er at komforten er ikke all verden, men den kan ikke sammenlignes med de nye advance modellene. En annen ting er at traktorforhandleren for Valtra å Claas ligger i 15 minutters kjøreavstand.

 

Som jeg sa at det var snakk om Valtra T 151e, den kan kjøres på veldig lavt turtall. Noe som forhåpentlig vil føre til reduserte drivstoff utgifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med terreng som du beskriver det vil trinnløs i alle fall kome til sin rett. Den går også på lavt turtall.Skal ikkje sei deg imot på at valtra er drifsikker traktor, men 1000 timar er ikkje akkurat et mål for driftsikker traktor.Knirkefritt 3000-4000 timer derimot..... Har trinløs JD6320 som jeg har kjørt uten problem snart 2000 timer nå, men den må gå lenger en det for å overbevise. Vil anbefale deg å prøve trinnløs traktor. Plukk heller av noe annet utstyr for å få med trinnløs kasse.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville nok absolutt valgt 6630. motormessig er dette en rå motor, med mye moment, og lavt forbruk. i tillegg med ap så ved kjøring etter vei så legger motorn seg på ca 1500 rpm, og regulerer turtallet etter effekt behov. har den stilleste hytta av alle merker, og seksern har en rolig å fin gange. forakselfjæringa er også suveren den kan du tilpasse helt etter behov, og du kan heve å senke fronten, hvis du foreksempel skal ha på et lodd framme på traktoren kan du senke traktoren ned for å huke på loddet. hyttefjæringa er også rimelig bra, generellt hyttecomforten er veldig bra. fin brukermenyer i displayet, og en suveren vndeteigs automatikk!. vile absolutt valg 6630
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1
Sindre. Er du fornøyd med 6850 så kommer du til å bli veldig fornøyd med en 151. Vil tro det er gode tilbud om du vil ha en med vanlig giring, og komfortpakken som selges for ca 30 tusen har det meste du trenger. Om du tenker trinløst har vel JD så lang leveringstid at du nesten få den trinløse valtraen like fort.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan_Eirik_1
Heisann!! Jeg ville valgt Valtra`en\;-) Har selv 3 Valtra, og er meget godt fornøyd med både traktorer og service=)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...