Gå til innhold

Håndbok Ford 4000


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei på dere, jeg er ny bruker her inne og ny traktoreier :)

Vi har akkurat kjøpt oss et bitte lite småbruk og der fulgte det en gammel Ford 4000 traktor med på kjøpet.

Traktoren skal ifølge eier både starte og fungere.

Men jeg ser at det trengs en kjærlig hånd og noe vedlikehold før jeg tar den i bruk.

 

Så i den forbindelse så er jeg på utkikk etter en brukerhåndbok / verkstedshåndbok.

 

Er det noen her inne som vet hvor jeg kan finne dette... aller helst kunne laste den ned :)

Ser at endel nettsider har dette, men der koster det penger å laste ned, og siden jeg ikke engang vet hva jeg ender opp med av nedlastning så gidder jeg ikke betale penger for å laste ned.

 

Og hvor får jeg kjøpt deler til denne? Trenger bl.a nye lykter og har jo mest lyst på originale... i stedet for Biltema-lykter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere, jeg er ny bruker her inne og ny traktoreier :)

Vi har akkurat kjøpt oss et bitte lite småbruk og der fulgte det en gammel Ford 4000 traktor med på kjøpet.

Traktoren skal ifølge eier både starte og fungere.

Men jeg ser at det trengs en kjærlig hånd og noe vedlikehold før jeg tar den i bruk.

 

Så i den forbindelse så er jeg på utkikk etter en brukerhåndbok / verkstedshåndbok.

 

Er det noen her inne som vet hvor jeg kan finne dette... aller helst kunne laste den ned :)

Ser at endel nettsider har dette, men der koster det penger å laste ned, og siden jeg ikke engang vet hva jeg ender opp med av nedlastning så gidder jeg ikke betale penger for å laste ned.

 

Og hvor får jeg kjøpt deler til denne? Trenger bl.a nye lykter og har jo mest lyst på originale... i stedet for Biltema-lykter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knøtte_1
Hei! Jeg har brukt \&quot\;maskinisten.net\&quot\; til å laste ned div. brukerhånbøker, Har ikke betalt noe sålangt, men du må registrere deg som bruker. Klikk deretter på \&quot\;downloads\&quot\; så er det bare å lete. Siden det er en svensk side så er det liten sannsynlighet at den finnes på norsk der. Orginale deler får du sikkert på AK-maskiner, mens uorginale deler sikkert finnes hos økonomideler f.eks.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for meget bra svar :)

Jeg fant dokumentet hos maskinisten.no... jeg må bare vente på at administratoren der aktiverer konotoen min :(

Får håpe han ikke har 9-4 jobb med å administrere forumet :)

 

Så skal jeg få sjekket opp begge de butikkene du skriver!

Igjen, tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nineball_1
Angående deler til Ford så vet jeg Torp Maskin har bra utvalg av brukte deler og nye. Prisene kan være både billig og dyrt men på brukt er det alltid lov å prute:-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode svar :)

Jeg fant brukermanualen både på svensk og engelsk på maskinisten.net :) Mangler bare delekatalog.

Har også notert meg hvor jeg kan få tak i deler, så nå gleder jeg meg til å kunne sette fingrene i den gamle sliteren :)

Jeg regner nok med å måtte bytte både filtre og olje rund baut da den ganske sikkert ikke har fått så mye stell de siste årene.

 

Vi overtar eiendommen 4.okt, og har planlagt å benytte de 14 første dager på å male og flytte inn. Men det spørs om jeg klarer holde fingrene unna traktoren så lenge :)

 

Det er lesseapparat på den, men jeg mangler en snøfreser. Så hvis noen vet om en brukt snøfreser så er jeg meget interessert :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi gleder oss som små unger :)

 

Jeg tittet på finn.no i forrige uke, men fant kun 1 stk snøfreser.

Mulig jeg søkte på feil sted :) Skal gjøre et nytt søk og se om jeg finner flere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ValtraN92_1
Skaff deg katalogen fra Økonomi-deler til kr 60,-. Skal ikke si at den erstatter en original delekatalog, men ikke langt ifra. Jeg ringte kl 14 en torsdag og bestilte ny vannpumpe til min Ford 3600. Den hadde de på lager og skulle sende samme dag. Kl 17 neste dag fikk jeg melding om at pakken kunne hentes på postkontoret. :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...