Gå til innhold

Nye dekk


Gjest

Anbefalte innlegg

Trenger nye dekk til JD 6920. Har mich xm 108 - 650/65/38 bak 540 foran. Mye kjøring på gras men og mye lessing med frontlaster tildels mye tung kjøring. Har likt mich godt, synes de virker snille med grasbakken, og er komfortable å kjøre med. De er derimot dyre, og er usikker på holdbarheten mot andre, mindre myke dekk. Får vredestein i samme dimensjon for 34000,- mot nye mich 45000,- Noen meninger om valg av dekk og hvor de evt skaffes rimeligst? Er det noe poeng i de nye xeobib, omnibib, axiobib eller andre "biber"? Traktoren har gått 4000 timer, og går årlig ca 600 timer. Synes egentlig dekkene burde holdt lenger.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jens_1
Trenger nye dekk til JD 6920. Har mich xm 108 - 650/65/38 bak 540 foran. Mye kjøring på gras men og mye lessing med frontlaster tildels mye tung kjøring. Har likt mich godt, synes de virker snille med grasbakken, og er komfortable å kjøre med. De er derimot dyre, og er usikker på holdbarheten mot andre, mindre myke dekk. Får vredestein i samme dimensjon for 34000,- mot nye mich 45000,- Noen meninger om valg av dekk og hvor de evt skaffes rimeligst? Er det noe poeng i de nye xeobib, omnibib, axiobib eller andre \&quot\;biber\&quot\;? Traktoren har gått 4000 timer, og går årlig ca 600 timer. Synes egentlig dekkene burde holdt lenger.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tracker_1
Michelin MultiBib som erstattet XM 108 skal i følge reklamen ha 35% lengre levetid. Tror ikke du får noe som holder lengre...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keiko_1

Har sett forskjellige dekk i action på grasmark, og jeg er ikke i tvil om hvilke dekk som funker best der. Michelin drar best på gras uten å rive opp \&quot\;torva\&quot\;. Jeg sammenlikner med Pirelli/trelleborg, Vredestein og good year. De ekstra pengene du må ut med er verdt det, mener jeg.

Har sett en som annonserer på Finn. Ta en titt på denne:FINN-kode: 22553057

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 6470_1
Vi har 2 traktorer i ca.samme størelse og går i samme type arbeid.En har Michelin multibib og den andre Good Year dekk.Att Michelin har noen store fordeler framfor andre dekk har ikke jeg oppdaget hverken på jorde eller vei.På bratte jorder syns jeg Michelin får dårligere grep og dermed graver mer en Good Year.Mulig ribbene slites litt saktere på Michelin,men til gjenjeld sprekker sidene veldig fort opp.Traktoren til en nabo går med Vredestein dekk de tar iallefall godt grep i bratta,men jeg vet ikke hvordan slite styrken er. Uansett tror jeg ikke Michelin er værd 11000 mer så velg Vredestein.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

jeg kan ikke råde deg med 100%svar men min erfaring er at dekk er forskjellig men i praksis så merker en mindre

timeantallet ditt stemmer nokk med slitasjen

beste 650 38 hjulet jeg har hatt var good year,men det har jeg da fått høre av andre eksperter hvor dårlige de er ?????så man bllir ikke klok

du vil jo ikke gå konkurs om du kjøper de dyreste dekka å penga blir borte alikevel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...