Gå til innhold

Fortschritt ZT 300


Gjest

Anbefalte innlegg

hei. har en Fortschritt ZT 300 fra 1976

problemet er nå at det har sprukket en bit rundt toppstaggfestet, det går ikke å sveise dette støpe matterielet, ellers så er starteren gåen, så lurer på om noen vet noe om disse traktorene? hvem som har deler? jeg har selv hatt traktoren siden 2003 og har brukt den til forfallende arbeid på gården, det er grom lyd i den og virker som en robust maskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

hei. har en Fortschritt ZT 300 fra 1976

problemet er nå at det har sprukket en bit rundt toppstaggfestet, det går ikke å sveise dette støpe matterielet, ellers så er starteren gåen, så lurer på om noen vet noe om disse traktorene? hvem som har deler? jeg har selv hatt traktoren siden 2003 og har brukt den til forfallende arbeid på gården, det er grom lyd i den og virker som en robust maskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Du kan jo lage ny? det er ikke no problem, har også sveist en slik en gang før, du må bare prøvesveise materialet først, alle erfarende sveisere gjør det,
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Jeg har drevet med sveising av mye støpegods i industrien før, men jeg begynner og se så dårlig nå, men med riktige elektroder så skule dette kunne løses, husk: alt av støpte materialer må forvarmes hvis ikke så vil spenninger oppstå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Øst-europeisk støpegods er \&quot\;rått\&quot\;, fullt av oljetrekte porer og minner mest om frossen kaffegrut!!! Min erfaring er at hvis støpestål ryker under normal belastning, så er det for spinkelt dimensjonert, og da er det vanskelig å få det til å holde bare ved å sveise det. Det er kanskje bedre å få laget en ny brakett av f.eks. hardox-stål (selv om det kan være vanskelig å bore store huller i.) Prøv evt om det går an å forsterke festet ved å lage en brakett som sitter fast i andre skruehull i traktorkroppen, hvis det er noen i nærheten.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
hei, jeg har sett i tideligere debatter her på bg at det er en som har nevnt en ak avdeling på vestlandet som hugge traktorer!? kan de ha noe? trur jeg ville startet der, det kan jo umulig være lønnsomt å importere deler til denne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...