Gå til innhold

Dieselproblemer på JD


Gjest

Anbefalte innlegg

Var ute å kjørte med min jd 6320, da begynte glødelyset å lyse rødt og det begynte å blinke gult i midten på instrumentpanelet. I tillegg mistet moteren endel av effekten, hørte at den dro tungt. Varsellysene kom og gikk periodevis. Da jeg kom hjem gikk jeg inn og såg på feilkodene, da kom koden opp for " problemer med brensel tilførsel". Noen som har vært borti det samme, eller vet hva problemet er?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Var ute å kjørte med min jd 6320, da begynte glødelyset å lyse rødt og det begynte å blinke gult i midten på instrumentpanelet. I tillegg mistet moteren endel av effekten, hørte at den dro tungt. Varsellysene kom og gikk periodevis. Da jeg kom hjem gikk jeg inn og såg på feilkodene, da kom koden opp for \&quot\; problemer med brensel tilførsel\&quot\;. Noen som har vært borti det samme, eller vet hva problemet er?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har du sett om det er vann i diesel filteret? eller så er det kanskje diesel pumpa som står i tanken som tar kveld snart? har hatt lignende symtomer på vår JD 6220,

var noen tips ihvertfall =) Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
SJ: Takk for svar! Begge dieselfilterene er drenert, så det er neppe vann som er årsaken. Men det er godt mulig at det kan vere pumpa i tanken, motoren fikk ikke nok diesel det er iallefall helt sikkert. En gang tidligere dette skjedde så kom det opp feil-kode \&quot\; trykkfall i brenselrør\&quot\; (railen)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvegard

Hei.

Det sitter vel en liten føler på det ene diesel filtret? Gjør det ikke? Skru den opp der og bruk noe til å få opp all \&quot\;driten\&quot\; der. Det er bare en føler, har vert bortig det før. Da mister du makt osv, og det kommer opp feilkode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Det stemmer det, det er en ledning så går innpå i bunn på det bakerste filteret. Ligger føleren inne i glasskuppelen i bunnen på filteret?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvegard
Nå husker jeg ikke helt. Men du skrur av hele ledningen med den drenerings \&quot\;biten\&quot\; (litt uproft skrevet nå, siden jeg ikke har filtret fremfor meg, og en stund siden dette skjedde). så tar du av noe på den biten der drenering sitter, skrur av eller noe. Pass litt på pakningen når du gjør dette. Så kommer du ned til en liten føler. Ligger det noe \&quot\;møkk\&quot\; der så pirk det vekk med et lite skrujern eller noe. Så er nokk problemet løst.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette høres ikke ut som om det e vann i filteret, for da vil kun glødelampa lyse, du vil ikkje få opp feilen der motoren kutter turtallet. dette høres mer ut som om matepumpa kan levere for lite diesel, matepumpa står ikke i tanken, den står på innsiden av rammevangen rett under filtrene. det kan også være rail giveren som fjusker, det står en trykk giver på railen som det kan være feil med. men ville sjekka matepumpa først og kontrollert hvor mye den leverer. hvis jeg ikke husker helt feil så skal den levere ca 90 - 100 liter pr time. det kan også være scv (suction controll valve) som står på innsprøytnings pumpa. så det e mange muligheta her... sjekk også sugesilen som står i bunnen av tankgiveren om den kan være tett.. håper du ihvertfall kan bli hjelpen nå...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvegard
Mulig det du sier er rett john k. Men jeg har vært bortig akuratt det han beskriver. Og da var det smusk og dritt i rundt den føleren. Traktoren legger seg ned på turtall og mister krefter.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

FK mente det kunne være scv ventilen i pumpa som var defekt, det hadde visst skjedd på flere traktorer. Men jeg skal nå sjekke den der føleren på filteret.

Takk for alle tips! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvegard

Hehe, blir litt diskusjon her. Men har vert bortig noe som ligner i alle fall, og da var det den. Serlig tidlig på våren da jeg tømmer tanken for vinter diesel og venter på fylling.

 

Men ikke dumt å spørre Fk service : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...