Guest Posted April 8, 2008 Share Posted April 8, 2008 Jeg har montert en delco vekselstrømdynamo på en Ford 3000 - 1977 modell. Uttak for turteller skal viistnok være fra bokstaven "W" på dynamoen. Spørsmålet er da:Skal ledningen gå fra kun en av uttakene,eller skal ledningen gå fra tre uttak, virker som alle tre uttakene må brukes ? Kan ledningen videre bare strekkes til det gamle turtelleapparatet, eller hva må gjøres her? Håper på hjelp her, da jeg står fast. B.J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted April 8, 2008 Share Posted April 8, 2008 Jeg har montert en delco vekselstrømdynamo på en Ford 3000 - 1977 modell. Uttak for turteller skal viistnok være fra bokstaven \"\;W\"\; på dynamoen. Spørsmålet er da:Skal ledningen gå fra kun en av uttakene,eller skal ledningen gå fra tre uttak, virker som alle tre uttakene må brukes ? Kan ledningen videre bare strekkes til det gamle turtelleapparatet, eller hva må gjøres her? Håper på hjelp her, da jeg står fast. B.J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Oddbjørn_1 Posted April 9, 2008 Share Posted April 9, 2008 Ford 3000 har trolig gammeldags vaier på turtelleren, som skal til et uttak på motorblokka........ Men er det dynamostyrt turteller så er det uttaket W som gjelder. Det spiller ingen rolle hvilket av dem som brukes, men bruk bare ett! Et annet problem er at om dynamoen har en annen diameter på reimskiva enn den originale hadde, så vil turtallet vise feil. Endel elektroniske turtellere har en liten justerskrue inni instrumentet som du evt. kan korrigere på. Endel verksteder har turtellere med laserstråle som kan settes mot veivakselen eller PTO tappen for å kontrollere. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted April 11, 2008 Share Posted April 11, 2008 Hjertelig takk for gode hint om turtelleren. Bjørn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.