Gå til innhold

Lekkasje på hydraulikken?


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har et problem med at løftearmene bak siger ned på min Zetor 6718. Noen som vet hva som kan forårsake dette? Er det mulig at det bare er å skifte et par pakninger?

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rubbs32_1

Hei!

 

Har et problem med at løftearmene bak siger ned på min Zetor 6718. Noen som vet hva som kan forårsake dette? Er det mulig at det bare er å skifte et par pakninger?

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Dette er en ganske vanlig feil på traktorer. Har ingen erfaring med denne du har men generelt kan sies at dette kommer mest sannsynlig av lekasje i den indre hydraulikken (løftesylinderen). Dette pga skadet stempelstang eller defekte pakninger. Dette kan ofte påvises ved å skru av inspeksjonslokk eller tilsvarende og tømme tanken for olje (bruk tipputtaket til dette). En vil da kunne se lekasjen.

Et merkeverksted vil sikkert kunne gi en mer detaljert fremgangsmåte.

Defekte/opphengte ventiler kan og være en årsak til sig i trekkstenger.Det er da gjerne snakk om tilbakeslagsventiler eller sjokkventiler. Hvor disse evt er på din vet jeg ikke eksakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Fordson_1

Er nok ganske sikkert pakningene på løftesylinderen som er ferdig, det er ikke rare jobben og bytte disse men du må løfte ut hydraulikklokket.

Kjøpe ei verkstedhåndbok i og med du bør dra til div med rett moment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
Gjest Ole Knutsen

Hei, har patent på hydralikk beskyttere.

Disse får jeg laget på en fabrikk i Italia, og blir laget etter mål.

Disse påsettes med glidelås + 2 slangeklemmer, monteringstid ca 15 minutt og det er ikke nødvendig å demontere sylinderen.

Disse beskytterene vil spare deg for mange problemer.

Interessert, ta kontakt for andre opplysninger.

Ole Knutsen

Mobil : 93021168

E-mail : ole.knutsen@hotmail.com

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...