Gå til innhold

Kjøp av MF 4355/4270 e.l


Gjest

Anbefalte innlegg

Vurderer å bytte ut min andre MF traktor, MF 382 til en noe nyere og komfortabel MF-serie. Har fra før en MF 4255 frisikt med laster. Godt fornøyd med den og syns den har vesntlig bedre kjøreegenskaper og romslig hytte. 382 en er forøvrig en veldig bra traktor med lite tull. Har kjørt ca 3000 timer uten noe plunder.

 

Siden jeg er fornøyd med min 4200-serie ser jeg muligheten for å skaffe meg noe lignende som erstatning for 300-serien. men trenger ikke laster og heller ikke nødvendigvis frisikt panser.

Ser at en 4270 som er en større traktor er ofte likt priset med f.eks 4255 og ofte billigere enn f.eks 4355.

Noen med erfaringer fra disse modellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arton_1

Vurderer å bytte ut min andre MF traktor, MF 382 til en noe nyere og komfortabel MF-serie. Har fra før en MF 4255 frisikt med laster. Godt fornøyd med den og syns den har vesntlig bedre kjøreegenskaper og romslig hytte. 382 en er forøvrig en veldig bra traktor med lite tull. Har kjørt ca 3000 timer uten noe plunder.

 

Siden jeg er fornøyd med min 4200-serie ser jeg muligheten for å skaffe meg noe lignende som erstatning for 300-serien. men trenger ikke laster og heller ikke nødvendigvis frisikt panser.

Ser at en 4270 som er en større traktor er ofte likt priset med f.eks 4255 og ofte billigere enn f.eks 4355.

Noen med erfaringer fra disse modellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

4270 er jo en lett og sprek dragamp det. Originalt ble vel disse levert uten turbo, men mange har fått det ettermontert. Bare pass på at det ikke er tatt ut alt for mye effekt, da konstruksjonen fra girkassa og bakover ikke er den sterkeste. Den holder fint for originalt bruk, men med turbo går det fint å hente ut bortimot 150 hester, og da nærmer vi oss 50% effektøkning, og det er det de færreste som tåler.

 

Er noe i retning en 6170 aktuelt da? Etter min mening en mer komfortabel traktor, mer stortraktor. En 1996 eller -97 modell av disse er utrolig solide og holdbare maskiner. Eneste minuset er at de ikke har clutchfritt vendegir, det har de siste 4270 Prestige og de aller fleste 4370.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...