Gå til innhold

Gløding gammel IH


schilter_1

Anbefalte innlegg

hei lurte på om noen kan svar på dette...

på Ih 444 så er det en streng eller gløde tråd som står på en boks i bakakant motor.ca overtoppdekselet.

 

Denne strengen er brent av på min traktor.Er det en spesiel trå denne?eller kan jeg bruke ka som helt?ståltråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1
Du må nok få tak i en original en. En tråd du vikler selv vil ikke få den rette varmeeffekten. Så den vil enten brenne av eller ikke bli varm nok...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1
Du må nok få tak i en original en. En tråd du vikler selv vil ikke få den rette varmeeffekten. Så den vil enten brenne av eller ikke bli varm nok...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1
Da har jeg misforstått det med glødespiralen. Jeg trodde det dreide seg om en glødespiral i inngangen til innsugsmanifolden som nærmest bare er en spiralfjær. Noen nyere IH hadde slike, men de har heller dårlig glødeeffekt. Dersom motoren din har 4 glødeplugger, en for hver sylinder, så er nok dette en sikring. Jeg tror ikke dette er noen motstand, for den ville i så fall blitt svært varm. Kanskje like varm som glødepluggene.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1
Da har jeg misforstått det med glødespiralen. Jeg trodde det dreide seg om en glødespiral i inngangen til innsugsmanifolden som nærmest bare er en spiralfjær. Noen nyere IH hadde slike, men de har heller dårlig glødeeffekt. Dersom motoren din har 4 glødeplugger, en for hver sylinder, så er nok dette en sikring. Jeg tror ikke dette er noen motstand, for den ville i så fall blitt svært varm. Kanskje like varm som glødepluggene.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...