Gå til innhold

NH T7000


Gjest

Anbefalte innlegg

Er vel ein vanesak det med kjørepedal. Men for min del så synes eg det er bedre å justere farten med hjulet på kjørespaken. Går greit å rulle den litt tilbake før du skal løfte maskinen. Kan også stille tid og mengde på uttak, så en slipper å sitte og holde på bryteren.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 71
  • Opprettet
  • Siste svar
Gjest kingofsnow_1

TIl Knut. Kan ikke du sende link på den testen til DLG?

 

Og TG. Av det jeg har lest begynnte Fendt å utvikle sin vario i 1977. Men slapp den ikke på markedet før i 95. Om det er forskjell på stor og liten Variokasse skal jeg ikke utale meg om, men prinsippet er det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Det er klart at du er heldig, men er fryktelig forskjell på service og kundebehandling her også, Hos AK er jeg svartelista, mens Fk og Eik har jeg et meget godt forhold til. Men mine Fendter er på Cf service. Cf er veldig bra på service og er glad for at jeg har handlet traktorer hos de.

 

Nei, det er klart at ting må ned på papiret, muntelige serviceavtale er bare tull.

Men synes sjøl at AK for mye omtale i debatt og blader osv.

De sliter sterkt for å holde ting, AK rundt her er et underskudds butikk, de lever på oss entrepnører og stor bønder. Men mistet dessvere fire servicefolk og to selgere i høst. Så mangler folk. Men den siste tiden har jeg tydd til den andre ak forhandlern når jeg har hatt stor service på Tsa`ene mine. De er meget bra på service og kundeforhold, men avstanden blir for lang til disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et problem for mange forhandlerar dette med folk som slutte, og vanskelig å få nye.Her i distriktet er Fk dei mest stabile. Naboen sin Fendt gjekk 300 timar over service intervallen,før eik fekk ordna opp. Det hadde eg aldrig godtatt. I alle fall ikkje når naboen faktisk har ESG service avtale....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svein: dei fleste traktortestane BG og traktor har er utført av DLG. Den eg refererte til står i siste traktor, men den er utført av svenske ATL....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

Nå har jeg ikke sett den mye omtalte DLG-testen, så jeg skal ikke si noe fra eller til jeg. Men Mr.T bruker som regel å komme med korrekt informasjon, så det godtar jeg :)

 

Det jeg lurer mest på er hvordan man rettferdig kan få sammenligna Fendt 820 og Case MXU 110. Den grønne har jo nesten dobbelt så mye hester som den røde... Jeg har jo sett i BG-testene at det er snakk om for eksempel 90% belastning - og den kjøper jeg. Men når 200 hester går på 90% så er jo kraftreserven for topper større enn når 100 hester går på 90%??? Hvis vi for eksempel snakker graspressing her vil jo en kladd i skåra kreve x antall hester ekstra for å mates igjennom, og dermed blir det etter min logikk fordel den største, selv om utstyret ellers skal være tilpassa den ønska belastninga...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer nok heilt sikkert det du seie MrT. Ingen som har påståt det står noe om forbruk i disse Traktor testane. Men det står mye bra der i disse traktor vs traktor testene. Men alle traktor testene i BG har med dieselforbruk. Feks. john deere 6830 i siste. Debatten begynte med at det er noen som sparer 40% på å kjøre Fendt og andre mener JD og Case bruker formidabelt mye meir en Fendt.Eg har gjentatte ganger påpeika at Fendt er noe av det beste du får, men må nå være lov til å sette minus ved hytta til Fendt. Dei fleste er vel enig i at den burde vera bytta ut. Er heller ikkje med på det at du kan spare inn meir pris av Fendt på lavere forbruk, i alle fall ikkje vis du samenlikne mot tilsvarande traktor (feks trinnløs Deere,tvt,cvx).
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Til svein

Hvis du er åpen for import traktor så sjekk ut tyske nettsider angående NH T7500 serie. Jeg importerte en T7530 i høst fra tyskland og fikk den levert med 160 timer på telleren for under 600 tusen.( ny pris i norge er rundt 800 ferdig prutet) Den har en mye bedre hytte en TVT + en del andre nyheter.

Kjører snø i oslo med den og er utrolig godt fornøyd med den. Etter en oppgradering gjør den nærmere 60 km/t. Er enkelt å importere selv og min forhandler har utført førstegangsservice og bygd på snøskjær slik at de er også fornøyd.Er enige med mange her om at T7000 ikke er noen god traktor og tror aldri den blir noen bestselger. Hytta på T7500 serien er etter min mening mye bedre en på T7000.

 

Syntes det var litt rart at de ikke testet den nye T7500 serien mot Fendt i siste BG da TVT 195 er utgått.Så slik jeg ser det er NH T7500 serien bedre en fendten da den på flere punkter er forbedret i forhold til forgjengeren og dermed ville scoret flere poeng...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein_1

Til Hh: Har sjekket litt ut på tysk nettsider, men har ikke helt bestemt meg. Prøvekjørte T7060 i høst og ble ikke imponert. Kjører fra før Nh Tsa som jeg må bytte ut til sommern igjen. Har kjørt litt T7530 i Danmark på messe og ble absolutt imponert av den traktoren, en kjempe traktor så vurderer og handle meg en slik. Kjører Fendt og kunne tenkt meg en traktor med trinnløs og god hyttecomfort, akkurat hyttekomforten savner jeg i Fendt da..

 

Rydder du Snø i Oslo? For Iss Vaktmesterkompaniet da ell??

Kjører i Oslo jeg også, men er mitt siste år nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Nei, kjører for Gårdreform. Iss syntes jeg betaler alt for dårlig. kjører mest rundt grorud/alnabru. Har fått forhandlern min til å montere tredje og fjerde funksjon på joystiken i multicontrol armlenet slik at alt styres derfra, kjører med klappving skjær i fronthydraulikk og dette fungerer så bra at det er nesten synd det ikke har kommet mer snø...)

 

Siste sesong sier du? Syntes det er veldig letttjente penger ettersom sesongen blir kortere mens prisen øker noe (regner med at du kjører på fastpris).I år har jeg ikke kjørt mer enn 50 timer. Hvem kjører du for ?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein_1

Kjører for Gårdpass Eiendomservice, brøyter industri på alnabru for det meste, kjører blant annet triaden. Kjører med Tsa 135 med klappving og 6520 med vikeplog og tnd 75 med kommunalblad, kjører på fastpris ja, har en bra betaling nå og kortere sesong er bra også. Kjører mye ekstra kjøring, strøing, bortkjøring og kosting. Har kjørt ca 700 timer på Tsa`en og 650 på 6520`en og 550 på Tnd`en, skal til å begynne feiing på fredag så da blir vi kjørende kosting i 4 uker inni der, 18 timers dag i 4 uker. Dæ er fint. Ikke kjørt mer enn 50 timer?? Kjører kun brøyting du da?

 

Kjører strøing også på de 2 største, men den minste går på utlassing på tak osv. Pågrunn av vekt.

 

Ja, gir meg pågrunn av at jeg har fått store mengder brøyting her nede så trenger traktorene mine her nede til neste vinter og har kjørt nå i byen i 6 år, så syns det begynner å bli kjett, og klart at det er lett tjente penger, men klarer vel å tjene litt her også. Holder du til i nærområdet rundt Oslo eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Skal du importere selv kan jeg godt sende deg mail addressen til den NH forhandleren jeg brukte, han var veldig real og jeg venter på pris fra han på en T7550 nå med pto foran for det har jeg ikke i dag, men skal først prøve å selg den jeg har. Han kunne ta opp bestiling på ny eller han kunne ta bestiling med det utstyret jeg ville ha for så å bruke den i ca 100 timer mot et prisavslag.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Holder til på Hadeland.

Har du kjørt så mange timer i år, det er imponerende.

 

Har kjørt ca 50 timer med brøyting, ruta vi har bruker jeg ikke mer en ca 5-6 timer på. Har noe bortkjøring ved storo men der har det nesten ikke vært snø i år. Har full jobb og vel så det ved siden av slik at det passer meg veldig bra med minst mulig kjøring med mest mulig betaling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein_1

Skal sjekke litt rundt, er veldig usikker om jeg tør å kaste meg ut å kjøpe Nh, har slitt mye med Tsa`ene mine. Så er ikke fornøyd med forhandler og service.

 

Har kjørt mye, noe kjerringa ikke setter så stor pris på da, men har da fått kjørt inn noe penger nå i vinter, synd med den ulykken i Oslo her forleden dag da. Har sjøl vært på sånne nesten ulykker rimelig ofte i vinter.

 

Kjører bortkjøring på store jeg også, men har ikke blitt noe mengder av den kjøringa iår pågrunn av lite snø og plussgrader. Har fått satt på kostemaskinen i Oslo nå, så kl 6 imorra tidlig så går startskuddet for feiing 07.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kingofsnow_1

Heldige dere litt lenger inn skjønner jeg. Brøyter og strør selv i Asker for ISS og har over 30 turer tilsammen i år. (brøyting/strøing). Og det er et lite hælvete i Asker. Dem bare klager og syter... Tror at det ikke skal kunne bli glatt om vinteren...

 

Til hh. Hvem justerte farta på traktoren din og hvilken turtall har du i den hastigheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein_1
Det er som jarle sier et lite helvete nede i Asker, kjørt litt der på noe klage strøing i vinter og det skal jammen meg ikke være lett hele tiden. Er som du sier Jarle, skjønner ikke at det skal være glatt om vintren. Nei, denna klaginga kan gå deg på nervene.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Skjøner du er litt skeptisk hvis du har klundret mye med de NH du har. Har av mange i a-k sysyemet og ellers hørt at steyer/CVX/TVT er i en sær klasse blant andre NH traktorer hva angår driftsikerhe. Det motsatte kan vel sies om TSA som du har og selfølgelig må du ha et godt forhold til forhandleren din, synd hvis det setter en stopper for et eventuelt kjøp.

 

Du har nok muligens sett meg kjøre i år hvis du parkerer på alnabru, har brøytinga på industriområdet rett på nersiden av annleget til gårdpass.

 

Hvor holder du til Svein?

 

Traktoren min går på 1950 omdreininger da men dette tror mekanikeren at skal gå ann å senke ytligere, Han jobber med saken. Etter at det ble lovlig med 50km/t fikk forhandleren min tilgang til noen koder slik at dette kan gjøres. Hadde egentlig bestilt en service kar fra NH tyskland som jeg skulle møte på flyplassen med traktoren for en oppgradering men så ble det plutselig lovlig igjen.Har ikke fått skaffet med nytt vognkort enda men tror dette er enkelt om man får bremseserfrikat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Har nok sett deg, kjører vanligvis den Tsa`en jeg da, mine traktoer står på Burum.

 

Jeg holder til i Stange Hedemark, har veldig dårlig erfraring med Ak stange, har klundret mye med Tsa`ene, så har jeg røki girkasse på den 135`en nå for andre gangen, så nå er jeg rimelig frustert du. Har en 110 og 125 også, disse har neste gått feilfritt. Så er stor forskjell fra traktor til traktor har jeg følelsen for, problemet Ak har slitt med er at de solgte veldig mye Tsa når den kom og de har aldri satt inn kunden i traktoren ordentlig før kunde fikk den og når de begynner å skje noe og det jeg mest skuffet over er at traktorene ikke tåler bruket, klart at traktorene mine brukes mye og hardt til tider, men ren møkkjøring og grasshøstning om sommern skal de tåle mener jeg da.

Men regner med at jeg kommer til å bytte alle tre Tsa`ene tell sommern og kjøpe Jd og Fendt. Har sett litt på Valtra, mye pågrun av serviceavtalen noe som er mitt punkt ved å kjøpe Valtra. Får en N141 på prøve imorra og da skal jeg prøve den på dumperhengren min og se åssen den drar. Skal hovedsakelig gå med en 12t dumperhenger på anlegg.

Har gått over til Ak rudshøgda på service, er ikke så godt likt hos Ak stange nå lenger. Er ferdig med Nh hos AK nå. Men savner fortsatt den behandligen jeg har fått hos andre og for meg som entrepnør så teller forhandler mer enn merke og traktor nå. Har kostet mer penger på den 05 Nh Tsa 135 enn når jeg kjørte Ford 8210 som hadde gått 10 000 timer, dette synes jeg sier sitt i denne saken, har vært på Ak Kløfta og diskutert med den høyere liga der om detta, pågrunn av denna girkassen som røk i vinter, måtte sendes til England.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan_Dag_1
Svein: Du trenger ikke være skeptisk til kvaliteten på NH 75x0. Steyr er et virkelig godt kvalitetsprodukt. Jeg hjar kjørt case cs, og kvaliteten er ganske sikkert merkbart bedre enn f eks MXU og TSA.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein_1
Ak Rudshøgda er bra iforhold tell Stange, og er ikke i tvil om at Steyr er en kvalitetstraktor, men er fortsatt skeptisk til å kjøpe Nh igjen, det er klart at en 7550 - 7530 er en mye bedre traktor enn Tsa og Mxu, men har fått skrekken av hva som kan skje og føler meg ikke helt trygg på Nh. Hadde veldig trua på Tsa og ble veldig skuffet når jeg fikk bremsehavaeri på 1900 timer og girkassehaveri på 2500 timer. og Nå et nytt girkassehavari på 3100 timer. Men vi får se med tiden og skal nok tenke noen ganger før jeg kjøper Nh igjen du.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bache_G_1

jeg kan ikke forstå hva dere som driver med massetransport og brøyting(med unntak av fresing) skal med trinnløs drift? det er da kun med pto-utstyr man virkelig får utnyttta fordelen med trinnløs. til anna arbeid er da semi/full powershift duganes.

 

Svein: det må da være noe mer grunn enn at a-k yter dårlig service eller at traktoren din er dårlig hvis bremsene og girkassen går hele tiden? bremsehavari er vanlig på alle merker og årsaken er som regel bak rattet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

Jeg vil nå påstå at man har god nytte av den trinnløse transmisjonen i transportoppdrag jeg da, også brøyting med skjær. Traktoren styrer seg mer sjøl, og går mer optimalt.

 

Den andre delen av innlegget til konrad vil jeg ikke kommentere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bache_G_1
Med \&quot\;bak rattet\&quot\; mener jeg mer enn kjørestil, mange traktoreiere spriter jo opp tarktorn sin i tillegg. Det er jo mange som kjøper litt for liten traktor for å få ned prisen, for så justere opp til ønsket effekt.man kan vel ikke si at dette er uvanlig hos entrepenører eller hva?når man velger ny-traktor ut ifra trimming-mulighet forstår vel alle at noe er galt. dette ble for eksempel prøvd av transport-firma som kjøpte Scania R500 istedet for R580, for så å chippe opp sin R500. det ble ingen langvarig sukses...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Det er klart at jeg bruker traktoren hardt i mitt bruk, men at den ikke skal tåle slik bruk som er vanlig. Men min traktor er nok dårlig, men mine havarier er nok ikke bare pågrunn av bruken av traktoren, Men at girkassa røkk var pågrunn av bremsehavariet tidliger, dette er komplisert og forklare her. Men er sjøl litt skuffet at Ak ikke skjønner at jeg nødvendigvis trenger hjelp når jeg ryker en girkasse og kanskje en leietraktor når den står på service, men sånn ting får jeg ikke. Det er det som skuffer meg. Men det er klart at andre ting spiller inn i det at jeg stadig vekk har havarier på girkassa og bremser.

 

Det er klart noe med sjåføren som kjører, men er har også en Tsa 110 som har gått 5000 timer og vi tok opp bremsene og de var på 95 prosent og 135`en hadde 80 prosent og da sa de at bremsene var utslitt og dette var en rar ting.

Men har aldri fått vite hva som gjorde at vi fikk bremsehavari. Men har hørt om flere som har hatt det på NH Tsa så dette er nok noe som går oppigjen på på flere traktorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...