Gå til innhold

Ford 4600 med Fritzmeyer hytte


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg er akkurat blitt den lykkelige eier av en Ford 4600 som skal brukes som villatraktor. Traktoren er i bra stand til å være en 1979 modell, men den har noen mangler (derav innlegget).

 

Traktoren mangler rute bak, samt håndtak til å lukke og gassdempere. I tillegg mangler listene rundt vindusrammen.Det sitter en Fritzmeierhytte på traktoren, noe som det ikke virker som om alle har deler til.. Er det noen som kan hjelpe meg med tips til hvor jeg kan få deler til denne traktoren?

 

I tillegg er slangene som skal føre vesken til varmeapparatet kuttet over og plombert. Jeg regner med at dette er gjort fordi det er en lekasje i varmeapparatet (skal ta det ned å trykkteste det). Apparatet er også tysk, og heter Aurora. Er det noen som vet hvor jeg kan finne et nytt, eller eventuelt et som kan erstatte det (hvis det viser seg å være ødelagt, plomberingen kan være et resultat av morkne slanger (det er lov å håpe..))

 

Hytta har ingen nedre del under vinduet bak. Det ser ut som om det sitter fester til " forheng". Er der noen som vet om det er muli å sette inn en nedre del for å lukke hytta mer?

 

Alle svar tas i mot med stor takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villmarkenskongle_1

Jeg er akkurat blitt den lykkelige eier av en Ford 4600 som skal brukes som villatraktor. Traktoren er i bra stand til å være en 1979 modell, men den har noen mangler (derav innlegget).

 

Traktoren mangler rute bak, samt håndtak til å lukke og gassdempere. I tillegg mangler listene rundt vindusrammen.Det sitter en Fritzmeierhytte på traktoren, noe som det ikke virker som om alle har deler til.. Er det noen som kan hjelpe meg med tips til hvor jeg kan få deler til denne traktoren?

 

I tillegg er slangene som skal føre vesken til varmeapparatet kuttet over og plombert. Jeg regner med at dette er gjort fordi det er en lekasje i varmeapparatet (skal ta det ned å trykkteste det). Apparatet er også tysk, og heter Aurora. Er det noen som vet hvor jeg kan finne et nytt, eller eventuelt et som kan erstatte det (hvis det viser seg å være ødelagt, plomberingen kan være et resultat av morkne slanger (det er lov å håpe..))

 

Hytta har ingen nedre del under vinduet bak. Det ser ut som om det sitter fester til \&quot\; forheng\&quot\;. Er der noen som vet om det er muli å sette inn en nedre del for å lukke hytta mer?

 

Alle svar tas i mot med stor takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1

Torp Maskin og Heen Landbruksverksted har hogd mange Forder, og de har både nye og brukte Ford-deler.

Mange International traktorer fra 80-tallet ble levert med Fritzmeyer hytte. På IH kaltes de \&quot\;comfort 2000\&quot\;. Derfor kan det hende de gamle IH-forhandlerne som f.eks. Lena Maskin eller Lantmannen kan ha varmeapparatdeler, og smådeler som vindushengsler liggende som passer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villmarkenskongle_1

Takk for informative svar!

 

Økonomideler hadde jeg blinka meg ut på forhånd, men jeg hadde ikke så høye håp siden de hadde ikke Fritzmeier hytte i katalogen. Det viste seg ved å ringe dit, at de antakeligvis kunne hjelpe meg med det meste av hytte delene, bortsett fra håndtak på venstre vindu (som også mangler). De hadde ikke Fritzmeierhytte i sitt sortiment, men kunne skaffe endel gjennom andre forhandlere.

 

De var derimot usikre på om det var mulig å sette på noen nedre del av hytta bak, dvs med standard deler. Er det noen som vet om det kan kjøpes standard deler til dette?

 

Paal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1
Jeg synes du skal prøve en telefon til Heen og til Torp. De har mye erfaring med Ford. Heen har tatt av hyttene på mange traktorer som ble eksportert til u-land....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...