Gå til innhold

Case 5140 Maxxum


Gjest

Anbefalte innlegg

Lurer på om noen her kan ha peiling på dette er en traktor som er bra.Slitestyrke,problemer,brukervennlighet osv.??

Har alltid likt disse men vil ikke kjøpe noe som kan føre til masse skru jobb og utlegg.

Case 5140 Maxxum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om noen her kan ha peiling på dette er en traktor som er bra.Slitestyrke,problemer,brukervennlighet osv.??

Har alltid likt disse men vil ikke kjøpe noe som kan føre til masse skru jobb og utlegg.

Case 5140 Maxxum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet bare at Sauda smelteverk hadde en 5140 for ca 10-12 år siden, den ble brukt til å dra noen \&quot\;mafi vogner\&quot\; med flytende metall oppi. Vognene var vel ca 10 meter lange og ca 100-120 tonn tunge. Traktoren ble brukt i 3-skifts produksjon, så jeg går ut fra at det var lite tull/problemer med den. Den hadde nok blitt byttet ut dersom den ikke hadde vært driftsikker. Kan legge til at den fikk hard medfart, det var nok mange sjåfører som aldri burde sittet bak rattet i den - men den holdt!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjs: tok du ikke med en 0 for mye?? Prøv å dra løs 100 tonn med en hvilken som helst traktor på 110-120hk. Tror du fort finner ut at det ikke går.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Arild: Nei, det er ikke en null for mye!! De hadde ekstra lodd på den og veskefylte hjul. Kan legge til at det bare var på helt flatt område. Etter noen år ble den byttet i en case mx135.

Ta kontakt med Aase landbruk i Haugesund som leverte traktorene dersom du ikke tror meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Det fantes jo industriutgave av denne traktoren,kanskje med converter?Det høres utrolig ut uansett,men hvis egenvekta økes,så går jo det utroligste an.Ser eksempel på at folk med denne traktoren er meget fornøyd,og beholder den i årevis.Sterk driftsikker traktor,med status som en moderne gråtass,og får evig tjeneste hos noen eiere.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Mange takk for gode svar.Var dette jeg ville høre.

Ender det med en slik skal den brukes til veivedlikehold og på små anlegg og da virker det som om dette er traktoren for meg ikke minst fordi jeg har lyst på en.Hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Har kjørt en del med denne, og har bare godord å si, så jeg kan virkelig anbefale den.

Kjørt en del lasterarbeid, harving, transport osv uten noen andre feil enn en litt kranglete trekkrok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

En skinnegående vogn på 100 tonn er bare barnemat å dra med en 6 tonns traktor på 120 hester.

Har sett på tømmerterminalen at de enkelt flytter 5-6 jernbanevogner med tømmer med en Volvo L70 hjullaster. Og vognene veier 40 tonn hver, så da er vi oppe i 240 tonn! Tomvognene triller så lett at de beveger seg når tømmerkrana begynner å legge i første virket, og selv da veier toget 60 tonn......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anonym
Vogna gikk ikke på skinner, det var kompakte gummihjul. Og den var veldig tung å dra i gang, de spant den i gang. Kan legge til at friksjonen ikke var den beste, med mye smuss og sand på bakken.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...