Guest Posted February 24, 2008 Share Posted February 24, 2008 Noen som har erfaring med IH 585 1984 mod.Noen som vet om man det er en stor operasjon og skifte bremsesylindre,da disse lekker og bremsene må luftes regelmessig.og til sist hvor kan man finne info om traktoren da jeg ikke har noen instruksjonsbok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted February 24, 2008 Share Posted February 24, 2008 Noen som har erfaring med IH 585 1984 mod.Noen som vet om man det er en stor operasjon og skifte bremsesylindre,da disse lekker og bremsene må luftes regelmessig.og til sist hvor kan man finne info om traktoren da jeg ikke har noen instruksjonsbok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Oddbjørn_1 Posted February 24, 2008 Share Posted February 24, 2008 Se innlegg på Volvo 500. Det er ikke noen stor operasjon, traktoren må tappes for transmisjonsolje og jekkes opp, så må trompetene skrus av. De er såpass tunge at de bør håndteres med en elefant, til nød kan man ta dem med en garasjejekk. Det er omtrent en dags jobb for en \"\;øvet hobbymekaniker\"\;. Trompeten og planetgiret må av, så kommer man til bremsene. Mener det skal være tre o-ringer på hver side. Stempelet har to store o-ringer, men jeg mener det skal være en til inn mot huset. Smør o-ringene godt med fett ved montering. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted February 26, 2008 Share Posted February 26, 2008 Takker for svar.virker som om bremseolja renner ut av bremsesystemet da traktoren står noen dager,og da må de luftes.Men hvis jeg setter en planke på bremsepedalen så det står trykk i systemet,lekker det ikke,skjønner ærlig talt ingen ting. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted June 22, 2009 Share Posted June 22, 2009 Har du noen tips om hvordan man bygger om så returen gåt over i egen tank? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Oddbjørn_1 Posted June 23, 2009 Share Posted June 23, 2009 Returen skal ikke gå over i egen tank, som \"\;IH\"\; lurer på. Det er en liten returslange, tror den kommer fra styringen, som går via bremsepumpene ved dashbordet. Olja herfra fyller opp reservoaret til pumpene, og renner så i en annen returslange tilbake til gearkassa. Begge de to slangene kan du bare plugge igjen. Så må du istedet montere en \"\;vanlig\"\; bremsevæskebeholder som på de fleste andre traktorer, og fylle olje, for all del, og ikke bremsevæske, i den. De fleste Volvo 2200 / 2250 er ombygget på denne måten, og har en oljebeholder på høyre sida av dashbordet. Men hvis problemet er som jeg tror, at olja forsvinner \"\;sporløst\"\; fordi den renner forbi stemplene i bakakslene og ned i gearkassa igjen, så blir det faktisk verre med en egen beholder. \"\;Fred\"\; sier at bremseolja ikke forsvinner hvis han holder pedalene nede med en planke når traktoren står ubrukt, og det er fordi kanalen til oljereservoaret da blir stengt. Dermed kan ikke oljen renne nedover og forsvinne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted June 24, 2009 Share Posted June 24, 2009 Så da er eneste løsningen og skifte pakkningene bak i trompetene,eller finnes det noen tjuv triks?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.