Guest Posted February 15, 2008 Share Posted February 15, 2008 Jeg har hørt flere som hevder at det er blitt mer trøbbel med nyere traktorer og anleggsmaskiner som stopper i kulda. Filtrene er visst "finere" i papiret på nyere innsprøytningssystemer og tetter seg lettere. Er det flere som har erfaringer med dette? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted February 15, 2008 Share Posted February 15, 2008 Jeg har hørt flere som hevder at det er blitt mer trøbbel med nyere traktorer og anleggsmaskiner som stopper i kulda. Filtrene er visst \"\;finere\"\; i papiret på nyere innsprøytningssystemer og tetter seg lettere. Er det flere som har erfaringer med dette? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest km_1 Posted February 15, 2008 Share Posted February 15, 2008 Det stemme godt det du har hørt. Men det er ikkje nåke stort problem akkurat.Må berre vera litt meir reinslig, ikkje fylla diesel fra gamle rustne tankar og sånt.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Oddbjørn_1 Posted February 17, 2008 Share Posted February 17, 2008 Et entreprenørlag her i grenda har tre-fire traktorer gående i brøyting. Og de nye comen-rail traktorene deres (Case og MF) har stoppet i 7-8 minusgrader. Statoil hevdet kara hadde urein diesel hjemme eller det var igjen sommerdiesel på gardstankene deres. Men det er bare bortforklaring, de eldre traktorene gikk problemfritt. Og alle traktorene hadde tanket flere hundre liter fra den samme statoilstasjonen før i vinter. Sist gang de stoppet var midt i januar. Nå skulle de visst montere elektrisk varmeelement på filtrene. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest JK_1 Posted March 3, 2008 Share Posted March 3, 2008 Dette er et problem med comonrail motorer, de er mye mer ømfintlig overfor uren diesel, og det har vært flere tilfeller der injekroene har skjært seg, pga for tørr diesel, dette gjelder da spesielt vinterdieselen. her anbefales enten å bruke litt totaktsolje i dieselen eller noe som heter forte fuelconditioner. man må i tillegg være nøye på å skifte filter o.l opptil flere ganger gjennom vintersesongen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.