Gå til innhold

Dårlige erfaringer med Case Puma å A-K


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har en case puma cvx 180, 2009, som nå har stått på verksted i 6mnd, garanti repp,, har man noe krav på "erstatning" når traktor blir stående så lenge inne på garanti rep? har jo blitt en del økonomiske tap. måtte leie inn andre for å gjøre unna tiltenkte gjøremål. dette er jo ikke gratis, så når man i tilleg til å betale leiekjørings kostnader, betaler leasing, så blir det jo snakk om en del penger,, noen gode råd på hva man skal gjøre????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hei

 

Har en case puma cvx 180, 2009, som nå har stått på verksted i 6mnd, garanti repp,, har man noe krav på \&quot\;erstatning\&quot\; når traktor blir stående så lenge inne på garanti rep? har jo blitt en del økonomiske tap. måtte leie inn andre for å gjøre unna tiltenkte gjøremål. dette er jo ikke gratis, så når man i tilleg til å betale leiekjørings kostnader, betaler leasing, så blir det jo snakk om en del penger,, noen gode råd på hva man skal gjøre????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tracker_1
Du skal dra til A-K og kreve en \&quot\;lånetraktor\&quot\; til de får den reparert. Hvis du har kjøpt traktoren ny hos dem burde de kunne låne deg en traktor til du fikk din i orden. Synes 6 mnd. var lang tid på å få reparert en traktor.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Saken var at de mente traktor var frisk, jeg nektet å godta dette, så nå endelig etter 6mnd, så har de plutselig funne feil, får traktor tilbake i dag, så noe låne traktor er ikke aktuelt, fikk heller ikke dette, da de ikke hadde traktor i \&quot\;Riktig\&quot\; størrelse å låne meg,

så derfor lurer jeg på om jeg har krav på noe kompensasjon??

ingen som vet noe, eller har vert utenfor noe tilsvarende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Takk for svar, får ta å ringe en advokat å høre hva som går å ikke går,

 

Hvor jeg holder til i landet er ikke tema, da jeg ikke vill henge ut selger som alt i alt er ok., problemene jeg har, er med A-K Sentralt,

 

kan forøvrig nevne at jeg hadde et større havari på en fendt for 3år siden, å den ble stående lenge på verksted, der var eik-senteret raskt på banen, å faktisk tilbød å betale leasing den tiden den sto på verksted, å jeg disponerte traktor ved \&quot\;behov\&quot\;

syntes det er litt synd at A-K ikke kan leve opp til dette, dette er jo ikke akkurat en traktor vi kjøpte brukt til 350tusen, men ny til over 1mill..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor-Harald_1

domt at sånt skal skje, her burde ak ha komme inn å fiksa opp,, det e jo tross alt kundene du lever av, har desverre hadd flere som har fått negative erfaringer med ak når det kommer til reklamasjon, dette er jo trist,

 

men ikke gi opp, finn dæ en bra jurist,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1
Jeg vil be deg ta fram igjen de garantipapirene du signerte da du kjøpte traktoren. Der står det trolig at du ikke har krav på erstatning for tapt inntekt osv. i reparasjonsperioden, og det har du signert på.... Men har du vært traktorløs i 6 mndr så stiller vel saken seg litt annerledes. I lastebil- og anleggsbransjen hadde aldri noe slikt blitt godtatt, og der har også forhandlerne en form for \&quot\;ståtidsgaranti.\&quot\;
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...