Gå til innhold

jobb


Gjest

Anbefalte innlegg

god dag

eg er ein gutt på 17 som har traktor lappen : )

men eg prøver å skaffe meg ein jobb, noen som veit om noen firma i omkring bergen sentrum +-

som har jobb til ein 17 åring ?

har vert i kontakt med eit 4 firma, men dei har bare brøyting med all den snøen me har, kunne eg tenke meg noe masse kjøring og lignene.

har vert inne på finn.no men ingen som søker noe lignene.

håper på svar : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest desperado_1

god dag

eg er ein gutt på 17 som har traktor lappen : )

men eg prøver å skaffe meg ein jobb, noen som veit om noen firma i omkring bergen sentrum +-

som har jobb til ein 17 åring ?

har vert i kontakt med eit 4 firma, men dei har bare brøyting med all den snøen me har, kunne eg tenke meg noe masse kjøring og lignene.

har vert inne på finn.no men ingen som søker noe lignene.

håper på svar : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungdom som sitter oppe å skriver på nettet kl.halv ett om natta er hvertfall ikke den jeg ville ansatt i første omgang. kom deg i seng!...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvegard

Hei hei.

 

Først vil jeg si at det er positivt at unge kommer inn i landbruket. (Kanskje dumperkjøring med traktor ikke er landbruk, men anlegg.)

 

Jeg ville nokk anbefale deg å ta transportskole eller anleggsmaskinfører skole. Dette gjør deg høy mer atraktiv i anleggs bransen og entrepenør bransjen generelt. Om du tar transport fag får du jo så og si Vogntog lappen, som igjen fører til at du får kjøre 50 km/h. Dette er noe du skal passe på. Regelen som sier at 50 km/h er lovlig igjen, kom ikke godt ut i ditt fravør. Da får du nokk noen problemer. De fleste entrepenører med traktorer i dumperkjøring har 50 km/h.

 

Foreesten så krever transportfag Grunnkurs først. (du kan ha mek, kanskje andre. Ikke sikker) Annleggs skole er heller ikke dumt. Da får du jo \&quot\;setvikat\&quot\; på de fleste annleggs maskiner. Du lærer deg også å hontere de og situasjoner som du kan komme oppi. Dette kurset krever også Grunnkurs meknisk eller byggfag.

 

Hvis du har et av disse kursene så har ikke arbedgiver nødt til å \&quot\;låse\&quot\; deg til en traktor. Som gjør deg mer atraktiv og du blir heller ikke arbeidsledig.

 

Men viktigst av alt er din ståpåvilje og være motivert. Du har lange og tung arbeids dager fremfor deg. Men om det er dette du virkelig vil så gå for det. Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra! Som fleire her peikar på, er det viktig at du har ei utdanning du trivst med i bunn. Så komme arbeid i tillegg, og det telle positivt seinare i livet.

Den typen arbeid du er ute etter er det vel berre ein ting å seie om: du finn ingen annonsar for den, du må reise rundt og sjekke sjølv.

PS: Det er da ingenting gale i å være oppe litt utover natta! Sjå på det som blir gjort, ikkje når det blir gjort (alt for mange som trur at arbeid gjort om morgenen er bedre enn arbeid gjort om kvelden/først på natta-det er heilt feil!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest desperado_1

takk Ottar :P

men det er så enort få firma i bergen som driver med traktorer i det hele tatt

vet dere om noen firma som i det hele tatt bruker traktorer ?

vill så gjerne finne nokke : ) !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest desperado_1

eg kunne også tenke meg, å jobbe på ein gård.

er det firma som tar folk inn til rundballe presse eller annet gårds bruk ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Chris

Kva er navnet på det firmaet/firmaene som du har vert i kontakt med? Bur sjøl i bergensområdet og er på utkik etter jobb innanfor samme området som deg. Men vi traktorfans er vel havna litt i feil landsdel har eg inntrykk av:), sjøl om det verkar som om at det blir fleire anleggstraktorar her og, bare synd at det ofte er ein JCB:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest desperado_1

hallo Odd

 

eg er i utplasering hjå einar skartveit maskin- han har ein 2007 JD 6920S og ein 2006 fendt vario 412 :P

men han har berre brøyting dessverre,

åsså har du ``nytveit`n`` dei har ein deutz fahr agrotron 1130 ca 06 mod.

dei er dei einaste eg kjem på på strak arm.

kor i bergen helt du til ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En unggutt med den interessen for utstyret og jobbvilje var den første jeg ville ansatt i allefall..! Stå på, så dukker det nok opp noe! (Og fullfør utdannelsen din, det har du igjen for resten av livet!)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest desperado_1

personleg har eg ein mf 4355 2003 model med trima 3.40 lessar.

med 12 t dumber henger og ein 6 t moelven henger, vinsj, tellefsdal 2,70 frontmontert skjær, bak montert skjær og pallegafler, stein svans, og ein 2006 mod beite pusser av ett eller annet slag, kordan e markede for å leie seg ut da ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta kontakt med Landbrukstenesten Hordaland (tidligere avløyserlaga) dei kan kansje ha brukt for arbeidsvillige ungdommer. Veit det har vert vanskelig å få tak i folk til å kjøre traktor i innhaustinga om sommerene.Så fleksible fol vil det alltid være behov for.

Meir info finn dere på www.lthordaland.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...