Gå til innhold

New Holland TS135A


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er eier av en New Holland TS135A pluss.

Har hatt noen problemer med hydralikken på denne.

Den er utstyrt med elektroniske ventiler og disse har hatt en tendens til og leve sitt eget liv.

De kan begyne og gi olje uten at jeg bruker ventilene, så kan det hende de kutter helt ut.

Er det noen andre som har opplevd det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg er eier av en New Holland TS135A pluss.

Har hatt noen problemer med hydralikken på denne.

Den er utstyrt med elektroniske ventiler og disse har hatt en tendens til og leve sitt eget liv.

De kan begyne og gi olje uten at jeg bruker ventilene, så kan det hende de kutter helt ut.

Er det noen andre som har opplevd det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein_1
Har slitt litt med samme problemet med min Nh Tsa 135 05 modell. Leverte inn traktoren til Ak, dom fikses det. Men de brukte litt tid for å finne ut det på den. Har røkki girkassa i min 135. Faens dritt traktor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan_Dag_1
Jeg har en 07 mod MXU med multicontroller. foreløpig har vi byttet 3 utak. Nå under brøytinga i vinter fusket alle fire utakene. Jeg fikk beskjed av AK maskiner om å tørke blokkene med varmluft for så å legge en regnfrakk over,for de var ikke helt tette. Dette virket i ett godt døgn, så begynte de å leve sitt eget liv igjen. Det er VELDIG synd at ett så stort merke som CNH og BOSCH ikke klarer å lage tette el.utak!I følge mekanikeren hos AK hadde dette problemet vært på CVX også, men dette var løst ved å legge inn varmeelementer. Men disse utakene passet selvsagt ikke på MXU. Jeg oppfordre alle som har lignende problem om å legge press på AK maskiner for dette må ordnes opp i! Disse utakene er jo ikke akkurat billige heller.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører man mye etter salta veg, er det drepen for spoler og kontakter. De finner nok en løsning på problemet da det kan være farlig og få en uønsket betjening skulle det stå noen nær redskapet.

JD var plaga med att det kom inn snøkorn via luftinga til hydralikken.

Sånn att problemet kom innenfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

faren min kjøpte en av de første ts 135a den har gått feil fritt året om siden den kom hit ca 5400t. kan det vere mandags traktor du har fått?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner en som har en New Holland TSA 110 Pluss som er gått ca 1600 timer, han hadde problemer med at hydraulikkpumpa begynte å arbeide på full guffe sånn helt uten videre. Ble et forferdelig bråk inne i hytta å traktoren strittet imot. Dette spesielt ved bruk av tilten på frontlasteren. Men dette skjedde også ved vannlig veg kjøring, bare sånn helt plutselig. Han har nå nylig bytta hele hydraulikkpumpa, og problemet synte å være helt borte.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne_1

Etter det antallet av TSA/MXU/profi som er solgt her i landet og ellers i Europa, så er det vel naturlig at det er noen som har hatt litt problemer med dem.

Vår 135a har det aldri vært problemer med og jeg er kjempefornøyd med det kjøpet og kommer sansynligvis aldri til å skifte til noe annet merke. Venter bare på T6500...så jeg kan bytte ut vår 115 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har case mxu 135 04 modell.Er utrolig godt fornøyd med traktoren.Den har godt 2000 timer.Satte på chip 175 hk den er sterk og smidig traktor.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein_1
Er misfornøyd med service og forhandler. Er lei av småproblemer hele tiden. Er veldig fornøyd med 125 og 110. Men skal byttes inn hele gjengen nå. Har kjøpt fendt 415, 412 og 718.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein_1
Er misfornøyd med service og forhandler. Er lei av småproblemer hele tiden. Er veldig fornøyd med 125 og 110. Men skal byttes inn hele gjengen nå. Har kjøpt fendt 415, 412 og 718.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bytta 2 ventiler hittil på den, det har ikke skjedd noe etterpå.

Driver med snøbrøyting og når skjæret går opp og ned av seg selv er ikke så veldig bra fort gjørt og få skadet ett eller annet når man kjører...

Den er blitt kalibret og justert en rekke ganger nå men....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Har en ts135A som jeg kjører mye med henger på sommeren og som går i brøyting om vinteren. Fikk problem med hyd. på lasteren og det viste seg å være forurensing av oljen fra bremsene. Veldig utsatt siden all oljen går i samme system. Etter rep. av bremsene har hyd. fungert bra.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...
Har en ts125a som også har elektronisk eventuelt. Ventilene har vært en svakhet på disse i en god tid, så de har forbedret de på de nye modellene. De er ikke tett nok så de elektroniske kortene i vebtilene blir utsatt for fuktighet. Vi fikk 2 nye vebtilene på madkinskadeforsikringen. Den var ikke enkelt, for de levde sitt eget liv, av og til fungerte de og av og til ikke. Alle ventilene har mer eller mindre fjusket, men problemet er at når verkstedet skal se på disse så funker de jo selvfølgelig, men jeg kjørte ned på verkstedet når det regnet og DnB de til å se på den da, og da kunne de se feil på 2 :) da alle nye ventilene koster til sammen ca 100.000 tok jeg det på maskinskadeforsikringa, men måtte betale en egenandel pr ventil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...