Gå til innhold

Valmet 505 til 3 skjærs vendeplog?


Gjest

Anbefalte innlegg

Er det mulig? Har siltjord og det er flatt. Men det blir vel snevert med hestekrefter? Hvor mange hestekrefter trenger man på en3 skjærs vender ved flat relativt lett jord?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig? Har siltjord og det er flatt. Men det blir vel snevert med hestekrefter? Hvor mange hestekrefter trenger man på en3 skjærs vender ved flat relativt lett jord?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig? Har siltjord og det er flatt. Men det blir vel snevert med hestekrefter? Hvor mange hestekrefter trenger man på en3 skjærs vender ved flat relativt lett jord?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, dette går fint! vi kjørte denne kombinasjonen på heimegarden 7-8 år, me kjørte med ein kverneland 3*16 med 160 vendehode. den vi hadde var uten frontlaster, derfor bør du henge på ein loddpakke i fronten på den, ellers er det null problem, naboen kjørte forresten med 4 skjers vendeplog å pacomat, på ein 705... men han måtte lage fester til 2 fulle loddpakker...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, dette går fint! vi kjørte denne kombinasjonen på heimegarden 7-8 år, me kjørte med ein kverneland 3*16 med 160 vendehode. den vi hadde var uten frontlaster, derfor bør du henge på ein loddpakke i fronten på den, ellers er det null problem, naboen kjørte forresten med 4 skjers vendeplog å pacomat, på ein 705... men han måtte lage fester til 2 fulle loddpakker...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe prob å dra en treskjærs plog med en 505.

Du klarer å dra en fireskjers også.

Det det handler om er å få gripetak. Mener å huske at det kun kreves 7 hk for hvert skjær

om plogen er riktig innstillt.

Men du må nok belage deg på å henge på vekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe prob å dra en treskjærs plog med en 505.

Du klarer å dra en fireskjers også.

Det det handler om er å få gripetak. Mener å huske at det kun kreves 7 hk for hvert skjær

om plogen er riktig innstillt.

Men du må nok belage deg på å henge på vekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bullseye_1

Sju hester pr. skjær? Altså 14 pr. vendehode? Høres altfor lite ut, selvom det er flatt.

22-25 er vel det \&quot\;vanlige\&quot\; å regne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bullseye_1

Sju hester pr. skjær? Altså 14 pr. vendehode? Høres altfor lite ut, selvom det er flatt.

22-25 er vel det \&quot\;vanlige\&quot\; å regne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bull

Vær så snill å les en gang til hva jeg skriver.

FOR Å TREKKE ETT SKJÆR.

jeg skrev vel også at han måtte få på vekt på traktoren.

Her på gården pløyde vi i 1964 med tre skjærs teigplog med en 30 hk traktor.

prob var der også å ha styring men med vekter var det ingen prob.

Ikke glem spm Bull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bull

Vær så snill å les en gang til hva jeg skriver.

FOR Å TREKKE ETT SKJÆR.

jeg skrev vel også at han måtte få på vekt på traktoren.

Her på gården pløyde vi i 1964 med tre skjærs teigplog med en 30 hk traktor.

prob var der også å ha styring men med vekter var det ingen prob.

Ikke glem spm Bull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har pløyd i mange år med 505 og 3 skjærs vendeplog på tung jord, ikke no problem.

Hvis den går dårlig prøv å bytte dieselfilter hvis det er lenge siden sist, har prøvd dette og da går den dårlig med plogen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har pløyd i mange år med 505 og 3 skjærs vendeplog på tung jord, ikke no problem.

Hvis den går dårlig prøv å bytte dieselfilter hvis det er lenge siden sist, har prøvd dette og da går den dårlig med plogen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bullseye_1

Wahey, pass på blodtrykket nå, \&quot\;stor traktor\&quot\;. (Skikkelig kult navn forresten.)

 

Du skriver ikke spesifikt \&quot\;ETT SKJÆR\&quot\;, men \&quot\;for hvert skjær\&quot\;. Derfor fant jeg det naturlig å spørre om du kunne bekrefte at det du da hevder, er 14hk pr. vendehode.

Hadde jeg visst at du skulle bli hysterisk hadde jeg selvfølgelig latt være.

 

Jeg må få lov til å gjøre deg oppmerksom på at i 1964, så var plogene veldig mye mindre, les lettere og de pløyde ikke mer enn 12 tommer bredt. Eksempelet ditt har derfor null relevanse for denne diskusjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bullseye_1

Wahey, pass på blodtrykket nå, \&quot\;stor traktor\&quot\;. (Skikkelig kult navn forresten.)

 

Du skriver ikke spesifikt \&quot\;ETT SKJÆR\&quot\;, men \&quot\;for hvert skjær\&quot\;. Derfor fant jeg det naturlig å spørre om du kunne bekrefte at det du da hevder, er 14hk pr. vendehode.

Hadde jeg visst at du skulle bli hysterisk hadde jeg selvfølgelig latt være.

 

Jeg må få lov til å gjøre deg oppmerksom på at i 1964, så var plogene veldig mye mindre, les lettere og de pløyde ikke mer enn 12 tommer bredt. Eksempelet ditt har derfor null relevanse for denne diskusjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten så er du enkelt utrustet bull eller så gjør du deg dummere enn du er.

Les en gang til hva jeg skrev faktisk i begge innleggene.

jeg vet ikke hvor gammel du er eller hva slags utdanelse og er faring du har.

men ut ifra det du skriver så er du kun ute for å provosere, Morsomt det.

men skaff deg litt fakta før du begynner å diskutere. ( bare et lite tips fra meg til deg)

intl du kommer med fakta så plasserer jeg deg i samme kattegori som mange av de andre tullingene her inne som gjør narr av de spm har små traktorer og for stor redskap.

Her handler det om å utnytte de resusjene en har å få til et så godt økonomisk resulat som mulig.

Jeg regner seff med at du finner noe og henge deg på i dette innspill også

Men dette er det siste svar til deg i denne saken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten så er du enkelt utrustet bull eller så gjør du deg dummere enn du er.

Les en gang til hva jeg skrev faktisk i begge innleggene.

jeg vet ikke hvor gammel du er eller hva slags utdanelse og er faring du har.

men ut ifra det du skriver så er du kun ute for å provosere, Morsomt det.

men skaff deg litt fakta før du begynner å diskutere. ( bare et lite tips fra meg til deg)

intl du kommer med fakta så plasserer jeg deg i samme kattegori som mange av de andre tullingene her inne som gjør narr av de spm har små traktorer og for stor redskap.

Her handler det om å utnytte de resusjene en har å få til et så godt økonomisk resulat som mulig.

Jeg regner seff med at du finner noe og henge deg på i dette innspill også

Men dette er det siste svar til deg i denne saken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bullshitt din J.... kverulant er du her inne for å lage kvalm og fremhve deg selv eller???

Forige inlegg har helt rett det kreves kun 7 hk for å dra ett skjær

Men ikke for å løfte.

jeg har lagt merke til flere av dine innlegg.

Du er en provokatør og begynner å få et seriøst trovedigetsproblem.

skjerp deg eller hold deg fil Face book

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bullshitt din J.... kverulant er du her inne for å lage kvalm og fremhve deg selv eller???

Forige inlegg har helt rett det kreves kun 7 hk for å dra ett skjær

Men ikke for å løfte.

jeg har lagt merke til flere av dine innlegg.

Du er en provokatør og begynner å få et seriøst trovedigetsproblem.

skjerp deg eller hold deg fil Face book

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bullseye_1

Stor Traktor, jeg tror du får se på hendelsesrekkefølgen her. Der setter jeg punktum tror jeg, for min fritid er altfor dyrebar til at jeg vil kaste den bort på deg.

 

Knuten, skulle jeg få et troverdighetsproblem i dine og Stor Traktor\'\'\'\'s øyne, så vil det være helt uproblematisk for meg.

 

Mr.T - takk skal du ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bullseye_1

Stor Traktor, jeg tror du får se på hendelsesrekkefølgen her. Der setter jeg punktum tror jeg, for min fritid er altfor dyrebar til at jeg vil kaste den bort på deg.

 

Knuten, skulle jeg få et troverdighetsproblem i dine og Stor Traktor\'\'\'\'s øyne, så vil det være helt uproblematisk for meg.

 

Mr.T - takk skal du ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på denne tråden her, for jeg lurer på å kjøpe ny traktor. Kravet er at den skal kunne trekke 3-skjærs vendeplog.

Vil CASE IH JX 60 klare det uten for mye strev? Hva med JD 5075E? Noen som har erfaring eller meninger om det? Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på denne tråden her, for jeg lurer på å kjøpe ny traktor. Kravet er at den skal kunne trekke 3-skjærs vendeplog.

Vil CASE IH JX 60 klare det uten for mye strev? Hva med JD 5075E? Noen som har erfaring eller meninger om det? Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...