Guest Posted October 4, 2010 Share Posted October 4, 2010 Er fornøyd eier av en 6320 Premium 05 mod. Siden det er elktrisk vendegir på disse, er det mulig å bytte til girspak m/clutchknapp lik 6030 serien sin, eller legge inn en bryter i gruppegirspaken? El turtallsbegrensing: Vriknotten ved vinduet er veldig grei til å holde fast innstilling av turtallet ved kraftuttaksarbeid, f.eks ved snitting kjører vi på 1000 og da har jeg ca. 95 %turtall og nok fart etter veien mellom jordene. Ellers kjører jeg kunstgjødsel og vacuumvogn på 540E, og da lurer jeg på om det kan monteres en bryter ved siden av vriknotten for å få fullt turtall og slippe å stille inn vriknotten hver gang? Det er jo aaaaaltfor tungvint å måtte ta handgassen forsiktig opp til ønsket turtall når man kan føre håndgassen mot maks å ha riktig turtall, hehe.Lenge leve latskapen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ValtraN92_1 Posted October 4, 2010 Share Posted October 4, 2010 Er fornøyd eier av en 6320 Premium 05 mod. Siden det er elktrisk vendegir på disse, er det mulig å bytte til girspak m/clutchknapp lik 6030 serien sin, eller legge inn en bryter i gruppegirspaken? El turtallsbegrensing: Vriknotten ved vinduet er veldig grei til å holde fast innstilling av turtallet ved kraftuttaksarbeid, f.eks ved snitting kjører vi på 1000 og da har jeg ca. 95 %turtall og nok fart etter veien mellom jordene. Ellers kjører jeg kunstgjødsel og vacuumvogn på 540E, og da lurer jeg på om det kan monteres en bryter ved siden av vriknotten for å få fullt turtall og slippe å stille inn vriknotten hver gang? Det er jo aaaaaltfor tungvint å måtte ta handgassen forsiktig opp til ønsket turtall når man kan føre håndgassen mot maks å ha riktig turtall, hehe.Lenge leve latskapen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ValtraN92_1 Posted October 4, 2010 Share Posted October 4, 2010 Er fornøyd eier av en 6320 Premium 05 mod. Siden det er elktrisk vendegir på disse, er det mulig å bytte til girspak m/clutchknapp lik 6030 serien sin, eller legge inn en bryter i gruppegirspaken? El turtallsbegrensing: Vriknotten ved vinduet er veldig grei til å holde fast innstilling av turtallet ved kraftuttaksarbeid, f.eks ved snitting kjører vi på 1000 og da har jeg ca. 95 %turtall og nok fart etter veien mellom jordene. Ellers kjører jeg kunstgjødsel og vacuumvogn på 540E, og da lurer jeg på om det kan monteres en bryter ved siden av vriknotten for å få fullt turtall og slippe å stille inn vriknotten hver gang? Det er jo aaaaaltfor tungvint å måtte ta handgassen forsiktig opp til ønsket turtall når man kan føre håndgassen mot maks å ha riktig turtall, hehe.Lenge leve latskapen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest je_1 Posted October 4, 2010 Share Posted October 4, 2010 Har spurt felleskjøpet om det samme angåande den cruisecntrollbrytaren. Eg syns og det var irreterande å måtte stille den for kvar gang, dvs at eg ikkje nytta meg av den. Men eg brukte den på snittaren eg og, og då var det fine greier. Felleskjøpet hadde ikkje tru på at det kunne gå å setta på ein brytar, fordi det ville berre gi feilmeldingar sa dei. gadd ikkje masa meir på dei, men kan ikkje tru anna enn at ein smarting bør kunne få til noko. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest je_1 Posted October 4, 2010 Share Posted October 4, 2010 Har spurt felleskjøpet om det samme angåande den cruisecntrollbrytaren. Eg syns og det var irreterande å måtte stille den for kvar gang, dvs at eg ikkje nytta meg av den. Men eg brukte den på snittaren eg og, og då var det fine greier. Felleskjøpet hadde ikkje tru på at det kunne gå å setta på ein brytar, fordi det ville berre gi feilmeldingar sa dei. gadd ikkje masa meir på dei, men kan ikkje tru anna enn at ein smarting bør kunne få til noko. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ValtraN92_1 Posted October 4, 2010 Share Posted October 4, 2010 Uten å være noe ekspert, så vil jeg anta at vriknotten er en motstand og det var derfor jeg håpte at ved å sette en bryter ved siden av så kunne jeg \"\;kutte \"\; den innstilte motstanden. Vriknotten har nemlig et lite hakk når den settes på maks. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ValtraN92_1 Posted October 4, 2010 Share Posted October 4, 2010 Uten å være noe ekspert, så vil jeg anta at vriknotten er en motstand og det var derfor jeg håpte at ved å sette en bryter ved siden av så kunne jeg \"\;kutte \"\; den innstilte motstanden. Vriknotten har nemlig et lite hakk når den settes på maks. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ValtraN92_1 Posted October 4, 2010 Share Posted October 4, 2010 Forøvrig synes jeg dette er en bedre og enklere løsning en å måtte gå inn i menyen på en 6030 dataskjerm.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ValtraN92_1 Posted October 4, 2010 Share Posted October 4, 2010 Forøvrig synes jeg dette er en bedre og enklere løsning en å måtte gå inn i menyen på en 6030 dataskjerm.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kvegard Posted October 5, 2010 Share Posted October 5, 2010 Tungvindt å gå inn i displayet på 6030-serien ja. Men nå har de kommet med pto cruse der. Slik at du setter for eks 540 inn og når du starter pto og drar handgassen på max holder traktoren 540. Når man da skal ut på veien og skrur av pto, har man max turtall igjen. Dette med den gamle justeringen er tungvindt når man bruker fres og plog om hverandre i brøyting.. Så det må vel gå ann å få til en løsning som Valtra N92 beskriver. Jeg ville hørt med en som har peil på elektronik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kvegard Posted October 5, 2010 Share Posted October 5, 2010 Tungvindt å gå inn i displayet på 6030-serien ja. Men nå har de kommet med pto cruse der. Slik at du setter for eks 540 inn og når du starter pto og drar handgassen på max holder traktoren 540. Når man da skal ut på veien og skrur av pto, har man max turtall igjen. Dette med den gamle justeringen er tungvindt når man bruker fres og plog om hverandre i brøyting.. Så det må vel gå ann å få til en løsning som Valtra N92 beskriver. Jeg ville hørt med en som har peil på elektronik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ValtraN92_1 Posted October 5, 2010 Share Posted October 5, 2010 Takker for svar. Er det noen som har noe input ang. bryter for vendegiret/clutchknapp? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ValtraN92_1 Posted October 5, 2010 Share Posted October 5, 2010 Takker for svar. Er det noen som har noe input ang. bryter for vendegiret/clutchknapp? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ValtraN92_1 Posted October 15, 2010 Share Posted October 15, 2010 hmm, jeg åpnet opp lys og bryter panelet for å se hvordan turtallsbryteren så ut under. Tre ledninger går opp til vribryteren. Er det noen elektro kyndige som kan måle hvordan bryteren oppfører seg ihenhold til ledningene? Hvis det er som jeg tror så er det en felles leder, en til den justerbare delen av bryteren (regulerbar motstand), og den tredje for det lille hakket i maks enden av bryteren. Da er det bare å parallell koble en av/på bryter slik at den fungerer som det lille hakket. (håper jeg) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ValtraN92_1 Posted October 15, 2010 Share Posted October 15, 2010 hmm, jeg åpnet opp lys og bryter panelet for å se hvordan turtallsbryteren så ut under. Tre ledninger går opp til vribryteren. Er det noen elektro kyndige som kan måle hvordan bryteren oppfører seg ihenhold til ledningene? Hvis det er som jeg tror så er det en felles leder, en til den justerbare delen av bryteren (regulerbar motstand), og den tredje for det lille hakket i maks enden av bryteren. Da er det bare å parallell koble en av/på bryter slik at den fungerer som det lille hakket. (håper jeg) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.