Gå til innhold

Sugen på ny traktor


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Ønsker meg en nyere taktor. Har en 98mod NH TS110 som jeg er veldig fornøyd med. Men jeg kunne tenkt meg en traktor som er litt mindre. Driver litt med ved og noe enkel men trang brøyting i vinterhalvåret. Bruker maskinen ca 4-500 timer i året.

 

Har ek godt forhold til det lokale AK senteret, så jeg har prøvekjørt den nye 5060. Flott maskin, men litt enkel i forhold til min gamle TS110. Disse har jo også en enkel tørrkløtch hvis ikke jeg tar feil. Ser det ligger mange på nettet som har byttet kløtch på disse allerede etter 2-3000 timer. Hva med Valtra 95?? Massey fergusom 5455 syntes jeg er dyre til hva du får. Det lokale Eiksenteret er reine asvoloftet og de ønsker jeg ikke å handle av.

John Deere kommer jo med den nye 5M? Er det ikke det den heter. Her får man jo våtclutchteknologi i en liten traktor, pluss mye annet som er ekstrautstyr hos NH, MF etc

 

Noen forslag??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hei!

 

Ønsker meg en nyere taktor. Har en 98mod NH TS110 som jeg er veldig fornøyd med. Men jeg kunne tenkt meg en traktor som er litt mindre. Driver litt med ved og noe enkel men trang brøyting i vinterhalvåret. Bruker maskinen ca 4-500 timer i året.

 

Har ek godt forhold til det lokale AK senteret, så jeg har prøvekjørt den nye 5060. Flott maskin, men litt enkel i forhold til min gamle TS110. Disse har jo også en enkel tørrkløtch hvis ikke jeg tar feil. Ser det ligger mange på nettet som har byttet kløtch på disse allerede etter 2-3000 timer. Hva med Valtra 95?? Massey fergusom 5455 syntes jeg er dyre til hva du får. Det lokale Eiksenteret er reine asvoloftet og de ønsker jeg ikke å handle av.

John Deere kommer jo med den nye 5M? Er det ikke det den heter. Her får man jo våtclutchteknologi i en liten traktor, pluss mye annet som er ekstrautstyr hos NH, MF etc

 

Noen forslag??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker NH 5060 godt. Snål traktor til mitt bruk. Syntes NH er blitt pene å se på.

 

Må ha laster, trima 3+. Da havner selv en 86HK MF på samme pris som 5060 hos AK. 420 000 + mva.

AK her i området er mye bedre på service og greie å ha med å gjøre. Det betyr en del for min del.

 

Fendt, deutz blir for dyre. Zetor er jeg litt skeptisk til. Den nye 100 HK John deere`n 5M tror jeg den heter?

 

Blir nok en ny 5060, neste år kanskje. Tror de har forsterket forakselsen på de modellene også.

Og hvis de har begynnt å bruke våt flerplateclutch i 5060 og ikke bare i de større modellene er det kjekt ved mye lasterbruk.

 

Har noen erfaring med nye traktorer med våtklutch? Min gamle TS rykker litt ved giring og er litt brå ved igangsetting. Det er litt irriterende ved finkjøring med laster. Nye er sikkert bedre.

 

Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kalibrert clutchpakkene som vist i handboka.

Det hjalp ikke mot rykkinga men det skulle uansett gjøres hver 1200 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...