Gå til innhold

MF 500-serie kraftuttak?


Gjest

Anbefalte innlegg

Kan det vere både uavhengig og vegavhengig kraftuttak på desse modellane(565/575) på samme tid? Er det ikke 2-trinns kløtsj når det er vegavhengig?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

565 og 575 har dobbel tørrlamell,med 305mm lamellplate for fremdrift og 254 mm.på pto.Alternativt ble de levert med uavhengig hydraulisk manøvrert clutch på pto.Vegavhengig kan jeg ikke se at serien har hatt,men i så fall vil det vere mest vanlig på traktorer med 2-trinnsclutch.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min 575 er det både uavhengig og vegavhengig kraftuttak. Du ser det på spaken for innkopling,viss den kan beveges både framover og bakover,så er det både veg og uavhengig. Fram= vegavh,bak=uavhengig,men da må du kløtsje for og koble inn/ut.

Men det er og levert kløtsjfri innkobling,og da er det kun uavhengig,og spaken kan kun beveges framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest shansen_1

Markus og Jo:

 

Kjenner dere til om det er 2 hydraulikkpumper på en 565? Ser at den står med 26,5 l/min kapasitet. Er det snakk om å bruke noen form for vendekran for å bruke f.eks frontlaster, hyd. toppstag etc?

Var slik på f.eks gamle 165 at trepunkten ikke kunne brukest samtidig med laster eller andre redskaper med oljesylindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 2 hydr.pumper ja,så det er ikkje behov for vendekran for og betjene hydr.toppstag,laster o.l.

Både 3punkt og f.eks toppstag kan betjenes samtidig og uavhengig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...