Gå til innhold

Fiat 50-66 eller noe annet til småbruk


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest JD4EVER_1

kp

 

Du e i grunden dum du, sjau bare tå dei dume inlegja dine zetor e no beir en de meste bare å inrøme de

vest faan drite e i bokmål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg er ikke i krigsposisjon,tvert imot. Prøver bare å provosere litt. Og tydelig at jeg får det til også da??

Men som jeg har skrevet tidligere så skjønner jeg ikke hva som er provoserende med å prøve å legge inn et ord for et \&quot\;billigmerke\&quot\;som zetor her på disse sidene?? ser helt klart at det ikke er en topp utstyrt traktor,men er fullgod for mange brukere.Hva er galt med det?? Og for å provosere litt til med det samme: Det er tross alt skattepengene/oljepengene i dette landet som betaler traktorene våre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her var det mye useriøst tullprat!!!

 

Tom: Kjøp deg en 4 wd,gjerne fiat. monter tvillinghjul foran og bak.da får du en traktor som flyter godt og tar seg godt frem.Ville nok hatt litt mer on 50hk til ditt bruk,kanskje 65-70.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det ble litt useriøst her nå. Flere her inne som har opplevd å miste en god debatør pga useriøse ting og tang.

 

Synes det er bra at vi deler erfaringer, vi blir aldri utlært, og har selv lert mye her inne og håper noen har lert av meg. Vi gir og tar. Er redd at når det blir for mye tullprat osv at folk mister intriessen for dette, det er da dumt. Jeg trives å sitte her å lese å bla litt her og der.

 

Klart alle har sitt favorittmerke, alle har sine prioriteringer, sine behov og økonomi. Som po sier: \&quot\;jeg skal utvide\&quot\; Bra det er sånnne som deg og satser, men som jeg mener ikke kjører verdens beste traktor, men en traktor til ditt bruk og dine behov. Mange andre som også satser og velge å invistere i traktor. Klart det er deres behov og økonomi det går ut over.

 

å po: kanskje du sitter igjen med litt mer å kan glede deg av andre ting : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når begynner en traktor å bli sliten og kan trenge en overhaling? Er det ved fks 5000 timer eller 9-10000 timer?

En 15 år gammel traktor som har gått ca 5000 timer -- kan det være et godt kjøp, og fungere i mange år enda ?

Eller er det best å se etter noe som bare har gått halvparten, fks 2 - 3000 timer .?

 

Hvor mange timer kan en vanlig god traktor-motor gå før den er \'ferdig\' ?

 

En som er usikker ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Him_self_1
Zetor 7745 må være en fin traktor for deg, med turbo får du 90 hk. og som kjent 90 zetor hester disse er utolig seige. du får også kompresor med på kjøpet. andre fordeler og nevne er totaløkonomien på disse traktorene er svært god pga lave vedlikeholdsutgifter. traktorene ble levert med både ålø og trima, der finner du en som evnt passer din redskap. om vinteren har også zetor meget godt varmeapperat og varme tråder i bakruten. reprasjonene på disse er også meget enkle så verktøyet i gårdsverkstede kommer du langt med
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye å velge mellom her,og jeg er enig med mye av det som er nevnt,både fiaten,JD 1950,Valmets fjellgeit og Mf 375 eller 382.Motoren kan godt ha 65-75hk når du høster vått gras,med slaghøsteren.Fiat 66-serie finner du og som 80 hester,med lav vekt.Når vi kommer over en vekt på 3000kg (JD 1950)Så kan jeg selv anbefale landini blizzard.Den er lett og lavbyd,og vi har selv en 93hk som veger 3500kg uten laster, du finner den lettere,og rimelig med seig perkinsmotor.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JD4EVER_1

JO:

\&quot\;Kvækt\&quot\; Mener du at det har blitt litt temperatur her?

Siterer: \&quot\;Er det meire vett i folk fra Akershus ja\&quot\;.

Altså du konstanterer at det er mere vett i folk fra Akershus.. Nei jeg bor ikke i Akershus, men har jobbet endel på jordene der.

Pussig det eneste du skriver i innlegget ditt er feilopplysninger om hva jeg har skrivd. Kom heller med meninga di og ikke vær så feig at du anklager folk i hytt og pine:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ole j: Tror ikke det er noe fasit på når en traktor skal overhales. Det kommer helt an på hva slags bruk og vedlikehold traktoren har hatt fra den var ny. Har selv en case 5150 som har gått 8500 timer uten at det er behov for noen spesiell overhaling av noe slag. Det som har vært feil har blitt utbedret etterhvert. En traktor som er godt vedlikeholt greier fint 15-20000 timer. Så en på 15 år og 5000 timer kan det være igjen mye traktor av. Kommer jo også veldig mye an på hvor mye og hva du skal bruke traktoren til.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 år senere...
Gjest Anonym
Eg har god erfaring med Fiat 50/66. Det er ein god traktor for bratlende. har god vektfordeling er relativ lett.Sterk hydraulikk. Anbefaler å øke sporvidden eit hakk. Det er ein mekanisk traktor utan datateknikk. Grei å ha service på.Den har ein robust motor, er slitesterk. Den drar lett forhauster inntil 115 cm bredde med tilhenger. Det som kan dra i negativ lei er alder, at det etterkvart kan vera deler som er gått ut av produksjon. Og rust på hytta.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...